شروع پذیرش آثار در مسابقه عکاسی خبری آندری استنین سال ۲۰۲۱

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر آغاز پذیرش آثار در مسابقه عکاسی خبری آندری استنین سال ۲۰۲۱
آغاز پذیرش آثار در مسابقه عکاسی خبری آندری استنین سال ۲۰۲۱
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در مسکو هفتمین دوره مسابقه بین المللی عکاسی خبری با نام آندری استنین کار خود را آغاز کرد.

پذیرش درخواست ها برای عکاسان جوان از کل دنیا طبق روال همیشه در روز تولد عکاس خبری خبرگزاری «راسیا سگودنیا» ( روسیه امروز) که این مسابقه به نام او نامگذاری شده، آغاز شده است.

عکاسان حرفه ای در سنین ۱۸ تا ۳۳ سال می توانند آثار خود را به سایت stenincontest.ru به زبان های روسی ( http://stenincontest.ru)، انگلیسی (https://stenincontest.com) و چینی (https://cn.stenincontest.com) ارسال نمایند. در این مسابقه تک عکس ها و سری عکس ها در چهار بخش : « خبرهای اصلی»، «ورزشی»، « زمین من» و «پرتره، قهرمان عصر ما» شرکت می کنند. در هر بخش می توان یک تک عکس و یا یک سری عکس ارسال کرد. پذیرش درخواست ها تا ۲۸ فوریه سال ۲۰۲۱ باز است.

جایزه این مسابقه در سال ۲۰۲۱ شامل ۱۶۶۶، ۱۳۳۳ و ۱۰۰۰ دلار برای نفرات اول، دوم و سوم در هر بخش در نظر گرفته شده است. برنده بالاترین نشان مسابقه استنین ۹۳۳۳ دلار دریافت خواهد کرد.

البته امکان نمایش آثار عکاسان جوان در فضای بین المللی و روسیه نیز از اهمیت شایانی برخوردار است. تور نمایشگاهی برندگان  به بخش لاینفک این مسابقه تبدیل شده و ده ها شهر در اروپا، آسیا، آمریکای لاتین، آفریقا و خاورمیانه را شامل می شود.

عکسی از عکاس هندی Santanu Dey با نام « مردم چند چهره بوهوروپی» در بخش «تصویر قهرمان عصر ما» در مسابقه آندری استنین ۲۰۲۰ - اسپوتنیک ایران
عکس های منتخب مسابقه عکاسی آندری استنین ۲۰۲۰

از سال ۲۰۱۸ دفتر نیویورک سازمان اصلی بین المللی تقویت صلح و امنیت در همه کشورها، سازمان ملل متحد  نیز به این میدان های برای نمایش عکس های مسابقه اضافه شده است. از سال ۲۰۱۹ نمایشگاه آثار مسابقه در شورای اروپا واقع استراسبورگ نیز برگزار می شود. سرپرست مسابقه بین المللی عکاسی خبری آندری استنین و رئیس بخش پروژه های تصویری خبرگزاری «راسیا سگودنیا» اکسانا الینیک در خصوص شروع مسابقه سال ۲۰۲۱ می گوید: « راه اندازی یک مسابقه دیگر برای ما همیشه با هجوم آدرنالین حرفه ای همراه است. این یک حس شادی بخش از کارهای جدید، نام های جدید و اکتشافات تازه است. امسال شروع مسابقه در چنین شرایط دشواری برای کل جهان یعنی پاندمی ویروس کرونا، نمادین هم هست. شرایط جدید زندگی ممکن است عادت های ما را تغییر دهد، واقعیت های کاری جدید را به ما دیکته کند، اما آنها نمی توانند ارزش های اساسی و اصلی یعنی حرفه بودن، تمایل به خلق و به اشتراک گذاشتن ایده ها و تصاویر جهان با بینندگان بالقوه را تغییر دهند. مسابقه ما بر اساس برنامه پیش می رود. مطمئن هستیم که شرکت کنندگان ما هم همینطور باشند. ما به آنها ایمان داریم و منتظر آثارشان، زاویه های دید جدید و موضوعات تازه شان هستیم. و البته برایشان موفقیت و پیروزی آرزو می کنیم.»  

مسابقه بین المللی عکاسی خبری آندری استنین در سال ۲۰۲۰ با حمایت رسانه های بزرگ روسی و بین المللی، خبرگزاری ها و انجمن های عکاسی برگزار شد. گروه رسانه ای مشترک شانگهای، شبکه اینترنتی روزنامه « چاینا دیلی»،  هلدینگ اطلاعاتی کل عربی المیادین تی وی و همچنین یکی از بزرگترین سازمان های بشردوستانه جهان یعنی کمیته بین المللی صلیب سرخ در چند بخش شراکت داشتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала