انتقاد پزشک روس از جنگ واکسن‌ها

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر انتقاد پزشک روس از جنگ واکسن‌ها
انتقاد پزشک روس از جنگ واکسن‌ها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پزشک و مجری تلویزیون روس، واكسن روسی ویروس کرونا را با واکسن آمریکایی مقایسه کرد.

به گزارش اسپوتنیک، الكساندر میاسنیكف، پزشک و مجری تلویزیون روس، واكسن ویروس کرونا Sputnik V را با واکسن آمریکایی مقایسه کرد. وی در پستی در تلگرام از همكاران خارجی كه واكسن روسی را آزمایش نشده می خوانند انتقاد كرد و از آنها خواست "به آینه نگاه كنند".

مجوز استفاده از واکسن مدرنا علیه کرونا در آمریکا صادر شد - اسپوتنیک ایران
مجوز استفاده از واکسن "مدرنا "علیه کرونا در آمریکا صادر شد

این پزشک با عصبانیت گفت: "من نمی خواهم به این بحث بپردازم که واکسن آنها " بد " است! مثل آنها نباید بود اما باید به آنها توصیه کرد که در آینه نگاه کنند. آیا این واکسن ماست که "آزمایش نشده" است؟ " میاسنیکوف خاطرنشان کرد که Sputnik V بر پایه واکسنی ایجاد شده که از سال 2002 بر روی آن تحقیق و بررسی در حال انجام است. اسلاف آن تحت آزمایشات بالینی انسانی قرار گرفته اند. در همان زمان، واکسن آمریکایی با استفاده از یک نوآوری کاملاً جدید ایجاد شد و بر اساس یک اصل کاملاً جدید ساخته شد.

به گفته این پزشک، سرعت ظاهر شدن واکسن حتی آنتونی فائوچی، متخصص ارشد بیماری های عفونی ایالات متحده را متعجب کرد. وی، طبق گفته میاسنیکف، گفته بود که "باور آن بسیار سخت است که گفته می شود توسعه آن فقط 11 ماه به طول انجامیده است."

پزشک ابراز امیدواری کرد که هر دو واکسن روسی و آمریکایی کاملاً موثر و ایمن باشند. میاسنیکوف در نهایت نتیجه گیری کرد و همچنین از "جنگ واکسن" در رسانه ها انتقاد کرد و گفت:" حتی در یک جنگ واقعی نیز درگیری را متوقف می‌کنند تا به دشمن فرصت جمع آوری مجروحان را بدهند!"

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала