اولین سیستم موشکی سرمت در سال 2022 به میدان نظامی می رود

اشتراک
در ماه مارس سرگی شایگو وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که روسیه برای شروع تولید سریالی سیستم موشکی سرمت، مدرنیزاسیون تولید را به پایان رسانده است.

به گزارش اسپوتنیک، فرمانده نیروهای موشکی استراتژیک سرگی کاراکائف اعلام نمود که نیروهای موشکی استراتژیک قصد دارند اولین مجموعه Sarmat را در سال 2022 در یکی از هنگهای سازنده شهر اوژور (اوژور شهري کشور روسیه و در بخش کراسنویارسک واقع شده‌است) به طور کامل تجهیز کنند.

ادامه تدارکات برای آزمایش موشک قاره پیمایسرمت در روسیه  - اسپوتنیک ایران
ادامه تدارکات برای آزمایش موشک قاره پیمای"سرمت" در روسیه

کاراکایف در مصاحبه ای گفت: "در حال حاضر، بنگاههای صنعتی همچنان آماده آزمایشهای پروازهای مجموعه موشكی سرمت هستند. كار در سازمان موشكی در اوژور برای آماده سازی هنگ موشكی برای بازسازی مجدد آغاز شده است. برنامه ریزی شده است كه در سال 2022 این منطقه برای اجرای این طرح به حالت آماده باش درآید."

در ماه مارس، سرگی شایگو وزیر دفاع اعلام كرد كه روسیه برای شروع تولید سری موشكهای بالستیك قاره پیمای Sarmat ، مدرنیزاسیون تولید را به پایان رسانده است.

سرمت، یک سامانه موشکی مبتنی بر زمینی مبتنی بر سیلوی روسی با یک موشک بالستیک قاره پیمای پیشروی مایع سنگین است. این مجموعه از دهه 2000 توسط متخصصان مرکز موشکی ایالتی روسیه (میاس ، منطقه چلیابینسک) به عنوان جایگزینی برای مجموعه موشکی R-36M2 Voevoda ساخته شده است. وزن سرمت 200 تن ، وزن پرتاب - حدود 10 تن می باشد.

شایان ذکر است، موشک "سرمت" که کار ساخت آن در سال 2011 آغاز گردیده ، جزو موشک های فوق سنگین است. این موشک با سوخت مایع کار می کند و از سکوهای زیرزمینی پرتاب می شود.

برد این موشک 18 هزار کیلومتر است و می تواند بین 10 تا 15 کلاهک تقسیم شونده با قدرت هرکدام حدود 750 کیلوتن را حمل کند. قرار است آزمایشات این موشک در سال جاری  2020 آغاز شود.

این موشک جدید قادر خواهد بود بر غلبه بر سیستم های دفاع موشکی از طریق قطب شمال و از طریق قطب جنوب به مواضع دشمن حمله کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала