روسیه اتهام سایبری رسانه های آمریکایی را محکوم کرد

© AFP 2023 / Shawn Thewروسیه اتهام سایبری رسانه های آمریکایی را محکوم کرد
روسیه اتهام سایبری رسانه های آمریکایی را محکوم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفارت روسیه در آمریکا، تلاش رسانه های این کشور برای متهم كردن روسیه به حملات سایبری را محكوم كرد.

به گزارش اسپوتنیک، سفارت روسیه در ایالات متحده تلاش رسانه های آمریكایی برای متهم كردن روسیه به حملات سایبری به ارگان های دولت آمریكا را بی اساس خواند.

واکسن اسپوتنیک وی کرونا - اسپوتنیک ایران
واکنش وزارت خارجه روسیه به اتهام آمریکا درباره حمله سایبری به سازندگان واکسن

سفارت روسیه با انتشار پیامی در فیسبوک اعلام کرد؛ ما متوجه یک تلاش بی‌اساس دیگر از سوی رسانه‌های آمریکایی برای مقصر نشان دادن روسیه بابت حملات هکری به نهادهای دولتی آمریکا شده‌ایم. ما مسوولانه اعلام می‌کنیم که فعالیت‌های مخرب در فضای اطلاع‌رسانی با اصول سیاست خارجی روسیه، منافع ملی و درک ما از روابط بین کشورها تضاد دارد. روسیه در اجرای عملیات‌های تهاجمی در فضای سایبری دست ندارد.

این سفارتخانه همچنین تاکید کرد، روسیه به صورت فعال در ارتقای توافق‌های امنیت سایبری دوجانبه و چند جانبه فعالیت دارد اما بسیاری از پیشنهادهای آن در مورد گفت‌وگوی سازنده و برابر با آمریکا همچنان بی‌پاسخ مانده است.

فدراسیون روسیه بیش از یک بار اتهامات غرب مبنی بر درگیر شدن هکرهای روسی در حملات مختلف را غیر مستند خوانده است. در عین حال، مسکو به غرب پیشنهاد داد که گفتگو درباره امنیت سایبری را از سر بگیرد، اما با جواب رد مواجه شد.

پیش از این خبرگزاری رویترز مدعی شد که یک گروه هکری پیچیده با حمایت یک دولت خارجی نسبت به سرقت اطلاعات وزارت خزانه ‌داری آمریکا و یک سازمان آمریکایی مسئول درباره تصمیم گیری درباره سیاست‌ های اینترنت و ارتباطات اقدام کرده است.

روزنامه واشنگتن پست نیز مدعی شد که حمله سایبری به وزارت خزانه داری آمریکا توسط هکرهای روسی انجام شده است. اما در عین حال هیچ مدرکی برای این ادعا ارائه نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала