نشنال اینترست: چرا سوخو – 57 یک تهدید برای ناتو است؟

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر نشنال اینترست: چرا سوخو – 57 یک تهدید برای ناتو است؟
نشنال اینترست: چرا سوخو – 57 یک تهدید برای ناتو است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشریه آمریکایی نشنال اینترست ویژگی‌های جنگنده روسی سوخو 57 که آن را به تهدیدی برای ناتو تبدیل می‌کند برشمرد.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه آمریکایی The National Interest پنج ویژگی از جنگنده نسل پنجم Su-57 روسیه را فهرست کرده است که آن را تبدیل به یک تهدید واقعی برای ناتو می کند.

نویسنده این مقاله اشاره کرده است که یکی از مزایای Su-57 آیرودینامیک آن است. به گونه‌ای که طراحی جنگنده بالاترین سطح قدرت مانور و ویژگی های عالی را برای انجام نبردهای هوایی فراهم می کند.

آزمایشات جنگنده سوخو-57 بدون سرنشین  - اسپوتنیک ایران
آزمایشات جنگنده سوخو-57 بدون سرنشین

وی در ادامه یکی دیگر از ویژگی های این جنگنده را قدرت شلیک آن دانست. نویسنده می نویسد، Su-57 می تواند از انواع موشک های هوا به هوا و همچنین سلاح‌هایی برای از بین بردن اهداف زمینی استفاده کند.

یکی دیگر از ویژگی های بارز جنگنده روسی قیمت آن است. همانطور که National Interest اشاره کرد، در سالهای اخیر روسیه توانسته است به طور قابل توجهی هزینه Su-57 را کاهش دهد، این امر امکان بهینه سازی روند تولید آن را فراهم می کند.

از جمله مزایای این ماشین جنگی توانایی آن در مقابله با اهداف به ویژه مهم نیز برجسته است. نویسنده خاطرنشان می کند، الکترونیک هوانوردی Su-57 به او امکان می دهد تا دشمن، از جمله هواپیماهای پنهانکار را به طور موثر ردیابی کند.

آخرین مورد ذکر شده از جنگنده روسی توانایی استفاده از آن در کنار پهپاد سنگین S-70 Okhotnik است. به گفته نویسنده، این پهپاد به عنوان کمک برای جنگنده ساخته شده است که می تواند توانایی های جنگی آن را بهبود بخشد.

) Su-57قبلاً با نام PAK FA، نام موقت T-50 شناخته می شد) جنگنده نسل پنجم روسی است که برای از بین بردن انواع اهداف هوا، زمین و سطح طراحی شده است. اولین بار در سال 2010 پرواز کرد. قرارداد تأمین 76 فروند جنگنده Su-57 به نیروهای هوافضای روسیه در فروم Army-2019 امضا شد. در حال حاضر آزمایشات این هواپیما در حال انجام است که طی آن عملکرد سیستم های آن و همچنین حالت های عملکرد موتور مرحله دوم بررسی می شود. وزارت دفاع بارها اعلام کرده است که Su-57 با موفقیت آزمایش هایی را در سوریه پشت سر گذاشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала