پیشنهاد راه اندازی یک ایستگاه فضایی جدید برای "نظارت بر کل کره زمین"

© Photo / Roskosmos / Ivan Vagnerطرح پیشنهاد راه اندازی یک ایستگاه فضایی برای "نظارت بر کل کره زمین" در روسیه
طرح پیشنهاد راه اندازی یک ایستگاه فضایی برای نظارت بر  کل کره زمین در روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت موشک سازی و فضانوردی "انرگیا" پیشنهاد راه اندازی ایستگاه خدماتی مداری جدید روسیه را مطرح کرده است که بتواند بطور همزمان کل سطح کره زمین را رصد کند.

به گزارش اسپوتنیک، قرار است این ایستگاه در مداری با ارتفاع 400 کیلومتر و زاویه 98 درجه قرار گیرد که به آن امکان می دهد "منظره کامل زمین" را بدست آورد. با این وجود ، هدف اصلی آن مشاهده قطب شمال و مسیر دریایی شمال خواهد بود. خاطرنشان می شود که پروژه ایجاد چنین ایستگاهی بی نظیر است ، اما ساختار آن مشابه ایستگاه "میر" روسیه در گذشته خواهد بود.

تعمیر موفقیت آمیز سیستم تولید اکسیژن ایستگاه فضایی بین المللی - اسپوتنیک ایران
تعمیر موفقیت آمیز سیستم تولید اکسیژن ایستگاه فضایی بین المللی

پیش از این ، ولادیمیر سالاویف ، معاون اول مدیر کل شرکت انرگیا (بخشی از شرکت دولتی "روس کاسموس") ، گفته بود که برخی از عناصر ایستگاه فضایی بین المللی آسیب جدی دیده اند و نمی توانند با عناصر جدید جایگزین شوند. به گفته وی ، پس از سال 2025 ، خرابی بهمن مانند سیستم های ایستگاه فضایی بین المللی  آغاز می شود و در نتیجه آن ادامه تعمیر و نگهداری این  ایستگاه  بیش از حد  گران و پرهزینه خواهد شد. شرکا انرگیا برای جایگزینی ایستگاه فضایی بین المللی  ، پیشنهاد ایجاد ایستگاه خدماتی مداری روسیه (ROSS) رامطرح کرده   که از جمله می تواند  امکان کار بدون سرنشین در مدار زمین را فراهم کند.

دیرتر شرکت روس کاسموس گزارش های مربوط به امتناع شرکت دولتی انرگیا  از مشارکت در ایستگاه فضایی بین المللی  را تکذیب کرده و اظهار داشت که سخنان سالاویوف فقط به خاطر اطلاع رسانی بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала