روسیه سفر پمپئو به بلندی‌های جولان را تحریک آمیز خواند

© REUTERS / Omar Sanadikiروسیه سفر پمپئو به بلندی‌های جولان را تحریک آمیز خواند
روسیه سفر پمپئو به بلندی‌های جولان را تحریک آمیز خواند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده دائمی روسیه در شورای امنیت سازمان ملل به سفر وزیر خارجه آمریکا به بلندی‌های جولان واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، نماینده دائمی روسیه در شورای امنیت سازمان ملل اظهار داشت که کشورش سفر مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده به بلندی‌های جولان را تحریک کننده می‌داند.

سخنراني پمپئو در جولان درباره نفوذ ایران و وضعیت مرزهای سوریه و لبنان - اسپوتنیک ایران
سخنرانی پمپئو در جولان درباره نفوذ ایران و وضعیت مرزهای سوریه و لبنان

نبنزیا تصریح کرد: ما به طور مداوم از حفظ وحدت سوریه، احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی آن حمایت می‌کنیم. ما خواستار کنار گذاشتن برنامه تقسیم کشورها و طولانی کردن درگیری‌ها هستیم.

نماینده دائمی روسیه در شورای امنیت سازمان ملل افزود: این امر (خواست دولت روسیه) شامل هم شرق و هم غرب سوریه، از جمله جولان اشغالی که بازدید یک مقام ارشد ایالات متحده از آن به عنوان یک تحریک تلقی می‌شود، هست.

به گفته وی، مسکو به شدت نگران فرآیندهای در حال وقوع در خاک سوریه، جایی که حضور غیرقانونی نظامی ایالات متحده در آنجا همچنان ادامه دارد، است.

پمپئو هفته گذشته وارد اسرائیل شد. رسانه‌های آمریکایی از قصد وی برای سفر به بلندی‌های جولان خبر دادند اما وزارت خارجه آمریکا از تأیید یا رد این اطلاعات خودداری کرد. پس از این پمپئو شخصا از قصدش برای بازدید از بلندی‌های جولان خبر داد. بعدها کانال تلویزیونی دولتی اسرائیل در گزارشی اعلام داشت که پمپئو از جولان بازدید کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала