اظهار نظر پوتین درباره موضوع مالکیت اراضی قره باغ

© Sputnik / Mikhail Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر اظهار نظر پوتین درباره موضوع مالکیت اراضی قره باغ
اظهار نظر پوتین درباره موضوع مالکیت اراضی قره باغ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور روسیه اظهار داشت که از نظر حقوق بین الملل، قره باغ بخشی جدایی ناپذیر از قلمرو جمهوری آذربایجان است.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در مورد موضوع مالکیت اراضی قره باغ روی آنتن شبکه تلویزیونی "روسیه 1" به اظهار نظر پرداخت.

پوتین بیان داشت: ارمنستان استقلال و حاکمیت قره باغ را به رسمیت نمی‌شناخت. این بدان معناست که از نظر حقوق بین الملل، قره باغ و هم تمام مناطق مجاور آن بخشی جدایی ناپذیر از قلمرو جمهوری آذربایجان بوده و هستند.

اردوغان  - اسپوتنیک ایران
دستاوردهای ترکیه و روسیه در قره‌باغ

وی در عین حال تأکید کرد که شرایط عضویت در سازمان پیمان امنیت جمعی، روسیه را ملزم به مشارکت در درگیری نمی‌کند. رئیس جمهور روسیه بیان داشت: معاهده امنیت جمعی کمک متقابل را در صورت تجاوز به قلمرو کشور عضو این معاهده فراهم می‌کند. هیچ کس به خاک جمهوری ارمنستان تعدی نکرد و این به ما حق مشارکت مستقیم در جنگ را نمی‌داد.

پوتین افزود که مسکو به طور کامل به تعهدات خود در چارچوب همکاری نظامی-فنی با ایروان عمل کرده است. رهبر روسیه تصریح کرد: من به شما اطمینان می‌دهم ارمنستان احساس رها شدن یا فراموش شدن نکرد و روسیه هر کاری برای جلوگیری از این اتفاق انجام داد.

شایان ذکر است که نهم نوامبر روسای جمهوری روسیه، آذربایجان و ارمنستان بیانیه مشترک مربوط به خاتمه کامل عملیات جنگی در قره باغ را امضاء کردند. رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که طرفین آذربایجانی و ارمنی در مواضع خود می‌مانند و در منطقه نیز نیروهای حافظ صلح روسیه برای کنترل اوضاع مستقر می‌شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала