ریانووستی یک پروژه چند رسانه ای درباره دادگاه نورنبرگ راه اندازی کرد

© Sputnik / Viktor Kinelovskiyاجرای پروژه چند رسانه‌ای دادگاه نورنبرگ در روسیه
اجرای پروژه چند رسانه‌ای دادگاه نورنبرگ در روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری ریانووستی یک پروژه چند رسانه‌ای تاریخی به نام " آغاز جهان" منتشر می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری ریانووستی (http://ria.ru) از روز پنجشنبه از طریق پرتال (http://nuremberg.media) یک پروژه چند رسانه‌ای تاریخی به نام " آغاز جهان" را  منتشر می‌کند. این نام به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد مهمترین دادگاه قرن 20 به این پروژه تاریخی چند رسانه ای داده شده است. در چارچوب خود، پورتال nuremberg.media مطالب روزانه در دادگاه نورنبرگ را منتشر می کند، که از 20 نوامبر 1945 تا اول اکتبر 1946 جاری بود.

قول رهبر چین به پوتین: از نتایج جنگ جهانی دوم دفاع خواهیم کرد! - اسپوتنیک ایران
قول رهبر چین به پوتین: از نتایج جنگ جهانی دوم دفاع خواهیم کرد!

تاریخ این پروژه با حمایت تحریریه آژانس خبری بین المللی و رادیو اسپوتنیک  (http://sputniknews.com) در خارج از کشور به زبانهای روسی و آلمانی، فرانسوی و انگلیسی منتشر خواهد شد.

اهمیت دادگاههای نورنبرگ را نمی توان نادیده گرفت – در این دادگاه بود که اولین بار در تاریخ تجاوز را به عنوان بزرگترین جرم جنایی تشخیص داد و جنایات نازی ها علیه صلح و بشریت را علنی کرد. 75 سال پیش، پایه های نظم مدرن جهانی بنا نهاده شد که در آن مفهوم "صلح" سنگ بنای اصلی قرار گرفت. اکنون، وقتی بسیاری از کشورها و قاره ها از درگیری های سیاسی و نظامی متزلزل می شوند، این مسئله بیش از هر زمان دیگری مهم است. 

دیمیتری کیسلف، مدیر کل گروه رسانه ای روسیه امروز، در مورد پروژه تاریخی جدید ریانووستی می گوید: پروژه" نورنبرگ. آغاز جهان " یادبود یا موزه دیگری نیست که خاطره یک واقعه بزرگ را حفظ کند. این گفتگوی زنده با مخاطبان از زبان رسانه های جدید است، فرصتی است که با کمک فن آوری های اطلاعاتی مدرن، واقعیت تاریخی ماجرا را روز به روز، از نوامبر 1945 تا اکتبر 1946 درک و احساس کنیم. "

ناتالیا لوسوا، معاون سردبیر گروه رسانه ای راشاتودی:  " دادگاه نورنبرگ اولین قدم در جهت شناخت حقایق نسل کشی مردم شوروی بود، بنابراین یکی از وظایف اصلی پروژه ما ترکیب شواهد تخصصی و مستند از این حقایق است، تا این مفهوم را در ارزیابی بین المللی جنایات نازی ها ثابت نگه دارد. بنابراین عدالت تاریخی را بازیابی کند. در این پروژه، ما سعی کردیم از کل پالت قالب ها و راه حل های فنی استفاده کنیم: در عرض یک سال، کاربران می توانند پروژه را در واقعیت مجازی مشاهده کنند، به پادکست ها گوش دهند. ما سعی می کنیم با طیف گسترده ای از مخاطبان ارتباط برقرار کنیم و این کار را در محیطی که برای آنها آشنا است انجام دهیم. "

در طول سال، پورتال nuremberg.media شواهد بایگانی و موزه ای بی نظیر، عکس ها، نقاشی ها، روزنامه های خبری را منتشر می کند و به بازدید کنندگان این فرصت را می دهد که روند را روز به روز تجربه کنند.  

مدیر پروژه «نورنبرگ. آغاز جهان »، روزنامه نگار و نویسنده ناتالیا اوسیپوا:" این یک پروژه کاملاً شخصی و احساسی برای ما است. کار بر روی آن کار ساده ای نیست - ما هر روز به شواهد دادسرا نگاه می کنیم. چیزی که یک فرد عادی توان دیدن آن را ندارد و سالنی که در نورنبرگ از آن سکوت می‌کند و یا برمی‌خیزد. یکی از روزنامه نگاران تلگرافی به روزنامه فرستاد: "دیگر تحمل نمی کنم – حتی یک کلمه " ، و این کاملاً طاقت فرسا است. اما ما مجبوریم. این پروژه در دفاع از قربانیان و اجماع انسان دوستانه نورنبرگ است. "

مقاله ولادیمیر پوتین در باره جنگ جهانی دوم برای نشریه نشنال اینترست - اسپوتنیک ایران
مقاله ولادیمیر پوتین در باره جنگ جهانی دوم برای نشریه نشنال اینترست

این پروژه براساس شهادتهای دست اول بدست آمده توسط سازندگان آرشیو روسی و خارجی است كه میراث نورنبرگ را مطالعه می كنند. آنها با نمایشگاه ها، پادکست ها، گفتگوهای عمومی و اجراها تکمیل خواهند شد. این پروژه همچنین شامل بازسازی واقعیت مجازی ((VR منحصر به فرد براساس داستان متهمان اصلی دادگاه خواهد بود. این پروژه در اکتبر 2021 با یک کنفرانس بین المللی در نورنبرگ پایان می یابد.

این پروژه توسط شرکای رسانه‌ای عمومی پشتیبانی می شود: کانال های تلویزیونی (Russia24 (https://live.russia.tv/channel/3 و Moskva24 (https://www.m24.ru، پورتال اینترنتی   (https://www.vesti.ru) ، ایستگاه رادیویی (https://radiovesti.ru) ، وب سایت Komsomolskaya Pravda https://www.kp.ru.  همچنین شرکای رسانه‌ای این پروژه عبارتند از: ایستگاه رادیویی "مایاک" (https://radiomayak.ru) ، ایستگاه رادیویی "رادیو روسیه" (https://www.radiorus.ru) ، تلویزیون اینترنتی سینما (https: //www.tvzavr .ru) ، موزه تاریخی دولت (https://shm.ru) ، موزه یهود و مرکز سازش (https://www.jewish-museum.ru).

این پروژه با مشارکت موزه هنرهای چندرسانه ای (http://mamm-mdf.ru)  ایجاد شده و توسط موزه تاریخ معاصر روسیه (https://sovrhistory.ru) ، کتابخانه دولتی روسیه https://www.rsl.ru  پشتیبانی خواهد شد.  موزه پیروزی (https://victorymuseum.ru) ، موزه مرکزی نیروهای مسلح (http://www.cmaf.ru) ، آرشیو روسیه (http://archives.ru) ، و همچنین صندوق فیلم دولتی ( https://gosfilmofond.ru) ، تئاتر هنری مسکو. گورکی (http://www.mxat-teatr.ru)  و روزنامه پراودا (https://gazeta-pravda.ru).

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала