پوتین: پس از خروج آمریکا از پیمان INF خطرات بسیار زیادتر شده است

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: پس از خروج آمریکا از پیمان INF خطرات بسیار زیادتر شده است
پوتین: پس از خروج آمریکا از پیمان INF خطرات بسیار زیادتر شده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور روسیه، خروج آمریکا از پیمان منع موشک های هسته ای را دلیلی برای افزایش خطرات دانست.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که با خروج آمریکا از پیمان منع موشک های هسته ای، خطرات به شدت افزایش یافته است.

بیانیه پوتین در مورد وضعیت اروپا پس از پایان پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد - اسپوتنیک ایران
بیانیه پوتین در مورد وضعیت اروپا پس از پایان پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد

رئیس جمهوری روسیه  در سخنرانی خود در نشست شرق آسیا اظهار داشت که خطرات و تهدیدات پس از خروج آمریکا از پیمان منع موشک های هسته ای میانبرد، به شدت افزایش یافته است.

وی تاکید کرد، روسیه همواره خواهان ایجاد فضایی برای همکاری های سازنده و افزایش ثبات در منطقه آسیا-اقیانوسیه از جمله در حوزه نظامی-سیاسی بوده است.

پوتین همچنین یادآور شد، که پس از اقدامات آمریکا در خصوص پیمان منع موشک های هسته ای میانبرد، روسیه در مورد تعلیق استقرار چنین موشک هایی در منطقه آسیا-اقیانوسیه و سایر مناطق به شرط خودداری شرکای آمریکایی از چنین اقداماتی، به صورت یک جانبه مهلت قانونی اعلام کرد.

اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده در سال 1987 پیمان منع موشک های میان برد هسته‌ای را امضا كردند و طرفین متعهد شدند كه تمام موشكهای بالستیک زمینی و كروز را با برد متوسط و كوچك از بین ببرند. در اکتبر سال 2018 ، ترامپ از خروج واشنگتن به دلیل "عدم رعایت" مسکو به تعهدات خبر داد، اما طرف آمریکایی شواهدی ارائه نکرد. در سال 2019، روسیه نیز در واکنش به اقدامات ایالات متحده، مشارکت خود در پیمان منع موشک های میان برد هسته‌ای را به حالت تعلیق درآورد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала