نگرانی مسکو از انتقال اعضای گروه های تروریستی به قره باغ

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر نگرانی مسکو از انتقال اعضای گروه های تروریستی به قره باغ
نگرانی مسکو از انتقال اعضای گروه های تروریستی به قره باغ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو اطلاعاتی مبنی بر انتقال اعضای گروه‌های تروریستی بین‌المللی از خاور میانه به قره‌باغ دریافت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز، پنجشنبه در نشست خبری خود گفت: براساس اطلاعات دریافت شده، در حال حاضر اعضای گروه‌های تروریستی بین‌المللی از خاورمیانه، به منطقه درگیری های قره‌باغ، منتقل می شوند.

لاوروف: حدود 2000 ستیزه جو از خاورمیانه در درگیری قره باغ حضور دارند - اسپوتنیک ایران
لاوروف: حدود 2000 ستیزه جو از خاورمیانه در درگیری قره باغ حضور دارند

زاخارووا تصریح کرد که ما در مورد مزدوران رادیکالی صحبت می کنیم که ادعای ایدئولوژی جهادی دارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد: این موضوعات می تواند موجب نگرانی جدی ما شود، زیرا در آینده پیشرفت چنین وضعیتی منجر به پدید آمدن پایگاه تروریستی در قفقاز خواهد شد.

پیش از این سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفته بود که تعداد مزدوران جنگی که از خاور میانه به قره‌باغ منتقل شده اند، در حدود به ۲ هزار نفر می باشد.

شایان ذکر است که درگیری ها در قره باغ در سال 1988 آغاز شد که منطقه خودمختار قره باغ  خروج خود از ترکیب  آذربایجان شوروی را اعلام کرد. در جریان رویارویی مسلحانه در سالهای 1992-1994 ، آذربایجان کنترل قره باغ و هفت منطقه مجاور را از دست داد. از سال 1992 ، مذاکرات در مورد حل و فصل مسالمت آمیز منازعات در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ، به ریاست سه کشور روسیه ، ایالات متحده و فرانسه در جریان است. آذربایجان اصرار دارد که تمامیت ارضی خود را حفظ کند ، ارمنستان از منافع جمهوری خودخوانده قره باغ دفاع می کند زیرا خود قره باغ طرف مذاکره نیست.

در تاریخ ۱۰ اکببر، وزرای امور خارجه دو طرف های درگیر با میانجی‌گری وزیر خارجه روسیه در مسکو دیدار و گفتگو کردند که پس از 10 ساعت مذاکره، اعلام آتش‌بس کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала