زاخارووا: خواست آلمان و فرانسه در تحریم روسیه غیرقابل قبول است

© Sputnik / Sergey Pyatakovزاخارووا: خواست آلمان و فرانسه در تحریم روسیه غیرقابل قبول است
زاخارووا: خواست آلمان و فرانسه در تحریم روسیه غیرقابل قبول است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: مسکو روابط تجاری احتمالی با برلین و پاریس را با توجه به بیانیه در مورد وضعیت الکسی ناوالنی در نظر نمی گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه بیان داشت: بیانیه مشترک وزرای امور خارجه آلمان و فرانسه که خواستار تحریم فدراسیون روسیه به دلیل حادثه رخ داده برای با آلکسی ناوالنی مخالف دولت روسیه شده است، از سوی مقامات مسکو غیر قابل قبول ارزیابی شده است.

ناوالنی از سازمان ملل خواست تا موضوع مسمومیت وی را بررسی کند - اسپوتنیک ایران
ناوالنی از سازمان ملل خواست تا موضوع "مسمومیت" وی را بررسی کند

وی تصریح کرد: اظهارات وزرای امور خارجه آلمان و فرانسه، از لحاظ محتوا و لحن کاملاً غیر قابل قبول بوده و نشان دهنده عدم تمایل قاطع مقامات پاریس و برلین برای در نظر گرفتن حقایقی است که بارها توسط نمایندگان روسیه ارائه شده است. به جای همکاری مناسب با طرف روسی در جهت روشن شدن آنچه واقعاً برای وبلاگ نویس اتفاق افتاده است، اکنون دولت‌ های آلمان و فرانسه به تهدید، تلاش برای باج خواهی و لطمه زدن به اعتبار ما روی آورده‌اند. آنها اتحادیه اروپا را به تصویب تحریم‌های جدید علیه اشخاص حقیقی و حقوقی روسی دعوت کرده‌اند.

زاخارووا افزود: تمامی درخواست ‌های دادستانی کل روسیه در چارچوب کنوانسیون اروپا در زمینه کمک حقوقی متقابل در امور کیفری هنوز نادیده گرفته می‌شود و ما به طور مکرر به همتایان خود یادآور شده ‌ایم که نادیده گرفتن درخواست ‌های متعدد ما در سطوح مختلف غیرقابل قبول است. ولی هنوز هیچ واکنشی نشان داده نشده است. ظاهراً آنها کاملاً در کارزارهای پشت صحنه فرو رفته ‌اند. درخواست‌های روسیه هم از طریق کانال‌های دو جانبه و هم از دبیرخانه فنی سازمان منع سلاح ‌های شیمیایی برای توضیح وضعیت، صریحاً با خرابکاری مواجه می شود.

این دیپلمات بعید ندانست که برلین و پاریس، علی ‌رغم تضمین‌ های مکرر درباره تعهد به مشارکت با روسیه، ریاست "ائتلاف ضد روسی" را برعهده خواهند گرفت که در اتحادیه اروپا در حال شکل گیری است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: اگر همتایان ما آماده باشند که در این مسیر مقابله ‌ای تجدید نظر کنند و تلاش برای دیکته کردن دیدگاه خود را کنار بگذارند، هنوز امکان عادی سازی گفتگوها وجود دارد. در غیر اینصورت، ما نتیجه گیری خود را خواهیم داشت. در چنین شرایطی، روند توسعه همکاری ‌های تجاری متعارف مانند گذشته با برلین و پاریس امکان پذیر نخواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала