روسیه اقدام توئیتر در رابطه با حساب کاربری ریانووستی را سانسور خواند

© AFP 2023 / EMMANUEL DUNANDروسیه اقدام توئیتر در رابطه با حساب کاربری ریانووستی را سانسور خواند
روسیه اقدام توئیتر در رابطه با حساب کاربری ریانووستی را سانسور خواند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه اقدامات توییتر را در رابطه با حساب ریانووستی به عنوان سانسور در نظر می گیرد.

به  گزارش اسپوتنیک، مسکو اقدامات شبکه اجتماعی توییتر در رابطه با حساب کاربری ریانووستی را سانسور و بخشی از یک کارزار با انگیزه سیاسی می داند و انتظار دارد که سازمان های بین المللی مربوطه این اقدامات را مورد توجه قرار دهند.

پیش از این، توییتر حساب ریانووستی را از نتایج جستجو حذف کرده بود. کاربرانی که در صفحه این آژانس خبری مشترک نشده اند نمی توانند آن را در روسیه یا سایر کشورها پیدا کنند. پیش از این، توییتر پروفایل RT و Sputnik را به همین روش مسدود کرده بود.

این وزارتخانه در یک تفسیر گفت: "ما اقدامات شبکه اجتماعی توییتر برای کاهش موقعیت ریانووسیتی در نتایج جستجو به عنوان اقدام دیگر سانسور و تبعیض علیه رسانه های روسی، نقض اصول اساسی دموکراتیک و آزادی بیان و دسترسی برابر به اطلاعات در نظر می‌گیریم."

یادآور می‌شود که در آگوست 2020، گامی مشابه در  رابطه با کانال RT برداشته شد.

وزارت خارجی روسیه در بیانیه خود افزود: " در عین حال، چنین اقداماتی در مورد منابع رسانه ای غربی که از طریق دولت تأمین می شود، اعمال نمی شود. به نظر می رسد، به پیشنهاد رسمی واشنگتن، یک خط هدف برای بیرون راندن رسانه های روسی از فضای اطلاعات بین المللی در حال پیگیری است. ما از توئیتر می خواهیم در سیاست محدود کردن حق دسترسی آزاد مخاطبان تجدید نظر کند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала