ریابکوف: فرصت های بیشتری برای همکاری نظامی بین تهران و مسکو ایجاد می شود

© Sputnik / Andrey Steninریابکوف: فرصت های بیشتری برای همکاری نظامی بین تهران و مسکو ایجاد می شود
ریابکوف: فرصت های بیشتری برای همکاری نظامی بین تهران و مسکو ایجاد می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: پس از ۱۸ اکتبر، روسیه فرصت های بیشتری برای همکاری نظامی و فنی با ایران خواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه، روز سه شنبه اظهار داشت: پس از انقضا منع ویژه تأمین سلاح به ایران در اکتبر سال جاری، مسکو فرصت های بیشتری برای همکاری نظامی-فنی با تهران خواهد داشت، تهدید تحریم های ایالات متحده هیچ ارتباطی با این چشم انداز ندارند.

روسیه تحریم‌ها علیه ایران را بر همکاری دو کشور بی اثر خواند - اسپوتنیک ایران
روسیه تحریم‌ها علیه ایران را بر همکاری دو کشور بی اثر خواند

ریابکوف تصریح کرد: باید تأکید شود که ما در حال توسعه همکاری های نظامی-فنی با ایران به روشی برنامه ریزی شده، کاملاً منطبق بر تعهدات بین المللی خود هستیم.

وی گفت: پس از خاتمه وضع تحریمات تسلیحاتی در این حوزه، كه با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد ایجاد شد، در تاریخ ۱۸ اكتبر، ما فرصت های بیشتری برای چنین همکاری هایی با ایران خواهیم داشت. این همکاری تا چه حد، در چه شرایطی توسعه خواهد یافت، یک سوال جداگانه است. در هر صورت، این هیچ ارتباطی با اقدامات غیرقانونی و نامشروع دولت آمریكا ندارد و این خود را هدف ایجاد ترس و وحشت در كل جهان قرار داده است.

ریابکوف خاطرنشان کرد که با سوء استفاده از موقعیت دلار به عنوان واحد اصلی حساب، گمانه زنی در مورد ترس اپراتورهای اقتصادی و دولت هایی که واقعاً متوجه تهدید به تحریم شدن از سوی آمریکا می شوند، واشنگتن در تلاش است اراده خود را به سایر اعضای جامعه بین المللی دیکته کند. ما بارها و بارها متذکر شده ایم که وضع تحریم فعلی و همکاری نظامی-فنی با ایران، همانطور که آنها می گویند به عنوان "الحاقی" به توافقات در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک تبدیل شده است.

معاون وزیر خارجه گفت: این وضع هیچ ارتباطی با وظایف تقویت منع گسترش سلاح های هسته ای ندارد، که در چارچوب اجرای برجام حل و فصل شد. بر این اساس، اصرار بر حفظ آن، افزودن تز در اینجا درباره لزوم انعقاد "معامله جدید با ایران" در مورد برنامه هسته ای خود، صرفاً انکار تفاهمات و توافق نامه های اساسی عملیات برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала