تشکر سازمان بهداشت جهانی از روسیه برای واکسن کرونا

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر تشکر سازمان بهداشت جهانی از روسیه برای واکسن کرونا
تشکر سازمان بهداشت جهانی از روسیه برای واکسن کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان بهداشت جهانی از روسیه برای تولید واکسن ویروس کرونا قدردانی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان بهداشت جهانی از روسیه برای واکسن Sputnik V علیه عفونت ویروس کرونا تشکر کرد. این بیانیه توسط مدیر دفتر منطقه ای اروپای سازمان، هانس کلوگه بیان شده است.

نظرات دانشمندان سازمان های بین المللی در مورد واکسن روسی کرونا  - اسپوتنیک ایران
نظرات دانشمندان سازمان های بین المللی در مورد واکسن روسی کرونا

نماینده این سازمان بین المللی از وزیر بهداشت روسیه، میخائیل موراشکو برای ساخت گام به گام واکسن تشکر کرد و افزود که آن (واکسن) ایمن و موثر است. "تولید واکسن پاسخ اصلی روسیه به شیوع ویروس کرونا است، به همین دلیل همبستگی بسیار مهم است. من و همکارانم در WHO در ژنو بحث خواهیم کرد که مراحل بعدی در این زمینه چگونه خواهد بود. "

وی تأکید کرد که مسکو به او کمک کرد تا از کشورهای آسیای میانه حمایت کند. علاوه بر این، دولت روسیه تلاش زیادی بر حمایت از کارمندان بهداشت و جمعیت آسیب پذیر کرده است.

پیش از این، داروی روسی برای درمان عفونت ویروس کروناAreplivir  وارد داروخانه ها شد. قیمت خرده فروشی آن 12320 روبل (حدود 165 دلار) برای 40 قرص خواهد بود.

در 11 آگوست، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، ثبت اولین واکسن ویروس کرونا در جهان را که در روسیه تولید شده اعلام کرد. این دارو Sputnik V نامگذاری شد. تولید آن از 15 آگوست آغاز شد. درگام اول پزشکان و شهروندان از گروه‌های ریسک واکسینه می‌شوند و تقریباً در اواسط سپتامبر واکسیناسیون دسته جمعی روس ها آغاز می شود. به موازات آزمایشات پس از ثبت این دارو، آزمایشات بالینی واکسن روسی دیگر که توسط مرکز وکتور تهیه شده است نیز در حال انجام است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала