لاوروف در گفتگوی اختصاصی: تبعیض علیه اسپوتنیک و RT غیر قابل قبول است

© Sputnik / Ilia Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: تبعیض علیه اسپوتنیک و RT غیر قابل قبول است
لاوروف: تبعیض علیه اسپوتنیک و RT غیر قابل قبول است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت: مسکو تبعیض علیه اسپوتنیک و RT را در اروپا غیر قابل قبول می داند.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با ریانووستی گفت: مسکو تبعیض علیه اسپوتنیک و RT در اروپا را غیر قابل قبول می داند، اظهارات اینکه این رسانه ها وسیله تبلیغاتی هستند پوچ است. البته، این مشکل با همکاران فرانسوی مورد بحث قرار گرفت.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران
لاوروف: آمریکا زیرکانه از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کند

ما این را غیرقابل قبول می دانیم که هم اسپوتنیک و هم RT، خبرنگاران آنها علناً مورد تبعیض قرار بگیرند؛ هم در فرانسه و هم در رابطه با اسپوتنیک در کشورهای بالتیک، این یک واقعیت مشهور است. این واقعیت که طی سالهای گذشته، از سال ۲۰۱۷، نه RT و نه اسپوتنیک در کاخ الیزه معتبر شناخته نشده اند، جای تأسف دارد. اما حتی بیشتر تعجب آور این است که با وجود تمام تعهدات ما به آزادی، برابری و برادری، ما خواهر خواهی را نیز می بینیم.

لاوروف تصریح کرد: همکاران فرانسوی ما اظهار داشتند که تصمیم خود را تغییر نخواهند داد، اعتبار سنجی صادر نخواهد شد زیرا RT و اسپوتنیک، به نقل از من، "ابزار رسانه نیستند، بلکه یک ابزار تبلیغاتی هستند". من فکر می کنم دیگر نیازی به اظهارنظر در مورد پوچ بودن و بیهوده بودن چنین برچسب هایی نیست، زیرا RT و اسپوتنیک در تعداد بیشتری از کشورها بسیار محبوب هستند، مخاطبان در حال رشد هستند.

وزیر امور خارجه افزود: روسیه این س سوالات را نه تنها برای فرانسوی ها مطرح می كند و می خواهد آنها از تبعیض در برابر رسانه های ثبت شده در روسیه دست بردارند.

وضعیت رسانه های روسی در غرب طی سالهای اخیر پیچیده تر و پیچیده تر شده است.

در نوامبر ۲۰۱۶، پارلمان اروپا قطعنامه ای را تصویب کرد که در آن لزوم مقابله با رسانه های روسی آمده است و اسپوتنیک و RT به عنوان تهدیدات اصلی در این سند شناخته شده اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، در مورد تصویب این قطعنامه، به خبرنگاران RT و اسپوتنیک بخاطر کار با محتوای آنها تبریک گفت. در همان زمان، وی خاطرنشان کرد که این سند گواهی بر تخریب آشکار عقاید در مورد دموکراسی در جامعه غربی است.

به گفته پوتین، او بر پیروزی عقل سلیم حساب می کند و امیدوار است که هیچ محدودیتی در مورد رسانه های روسیه وجود نداشته باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала