راه آهن روسیه به همکاری در زمینه حمل و نقل با ایران ادامه می دهد

CC BY-SA 3.0 / Foma / PKP EP-09 series locomotive arriving at Warszawa Centralna terminal from Krakow. راه آهن روسیه به همکاری در زمینه حمل و نقل با ایران ادامه می دهد
 راه آهن روسیه به همکاری در زمینه حمل و نقل با ایران ادامه می دهد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
راه آهن روسیه قصد ندارد در پروژه های زیربنایی در ایران مشارکت کند، اما در زمینه لجستیک و حمل و نقل به همکاری خود ادامه می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی پاولوف، معاون اول مدیرکل راه آهن روسیه در جمع خبرنگاران گفت: راه آهن روسیه قصد ندارد در پروژه های زیربنایی در ایران مشارکت کند، اما در زمینه لجستیک و حمل و نقل به همکاری خود ادامه می دهد.

ایران تصمیم گرفت هند را از پروژه خط آهن بندر چابهار کنار بگذارد - اسپوتنیک ایران
ایران تصمیم گرفت هند را از پروژه خط آهن بندر چابهار کنار بگذارد

وي گفت: "ما دائما در حال تعامل با راه آهن ایران هستیم، ما فعاليت خود را با آنها متوقف نکرده ایم. ما از نظر حمل و نقل از جمله تحویل دانه غلات، با آنها (راه اهن ايران) کار می کنیم. ما در حال کار بر روی این مسائل هستیم. در مورد پروژه ها ، بله ، راه آهن روسیه در اجرای پروژه های زیربنایی در این مرحله مشارکت نخواهد کرد. و در مورد تأمین مالی، توافق نامه ای بین دولت های دو کشور به امضا رسیده است، تصمیم گیری در مورد تأمین مالی بر اساس اولويت هاي دولت هر دو کشور انجام می شود".

پاولوف در ادامه افزود: "علاوه بر این، ما در حال کار در مسیر شمال به جنوب هستیم. امکان حمل و نقل کالا از هند از طریق ایران، آذربایجان، روسیه و اروپا به کمک اين طرح وجود داد. شرکت ما RZD Logistics توافق نامه ای را با بزرگترین اپراتور در هند با نام Concor برای سازماندهی این کالاها امضا کرده است، اولین محموله های آزمایشی ما بر اسا کریدور شمال-جنوب بر روی پتانسیل بیش از 8.5 میلیون تن ترافیک در سال متمرکز می شود. وظیفه اصلی ما سازماندهی کریدور شمال-جنوب است".

وی خاطرنشان کرد: حمل و نقل با قطار یک و نیم برابر کمتر از دریا طول می کشد.

وی افزود: "برای تعیین قیمت این کریدور، نکته اصلی بخش رشت-آستارا است که در خاک ایران ساخته نشده است. به مسیر دارای اهمیت بسیار و حجم ترافیکی کاملاً متفاوت خواهد بود. اما راه اندازی هر کریدور حمل و نقل مسئله ساده ای نیست، باید مشکلات حل شود، گاهی اوقات برای این کار مدت زمان زیادی طول می کشد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала