بهبودی نسبی "ناوالنی" پس از خارج شدن از کما

© Sputnik / Evgeniy Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر بهبودی "ناوالنی" پس از خارج شدن از کما
بهبودی ناوالنی پس از خارج شدن از کما - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک نشریه آلمانی اعلام کرد که "الکسی ناوالنی" می تواند صحبت کند و جزئیات آنچه در هواپیما برای او رخ داده را بخاطر بیاورد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه "اشپیگل" آلمان امروز پنجشنبه اعلام کرد که "الکسی ناوالنی" اپوزیسیون روس دوباره می تواند صحبت کند و جزئیات آنچه در هواپیما برای او رخ داده را بیاد آورد.

ناوالنی از تنفس مصنوعی خارج شده است - اسپوتنیک ایران
ناوالنی از تنفس مصنوعی خارج شده است

به نقل از این نشریه، وضعیت "ناوالنی" رو به بهبود است و احتمالا بتواند جزئیات آنچه در هواپیما رخ داده است را به خاطر بیاورد.

بیستم ماه اوت الکسی ناوالنی از چهره های اپوزیسیون روسیه در راه بازگشت از شهر تومسک به مسکو در هواپیما دچار کسالت شد و به همین دلیل هواپیما ناچار به فرود اضطراری در شهر اومسک شد. پزشکان اومسک تشخیص اصلی را نوعی اختلال متابولیك عنوان کردند که باعث افت شدید قند خون می شود. دلایل آن هنوز روشن نشده است، اما در بررسی ها و آزمایشات پزشکان اومسک، اثری از سم در خون ناوالنی یافت نشد.

ناوالنی برای معالجه به آلمان منتقل شد. دولت آلمان پیشتر اعلام کرد که بر اساس نتایج متخصصان یک آزمایشگاه نظامی در این کشور، الکسی ناوالنی از شخصیت های اپوزیسیون روسیه با عنصری از گروه سم اعصاب "نوویچوک" مسموم شده است. این در حالی است که وزارت خارجه روسیه گزارش های آلمان درباره ناوالنی را بی اساس دانسته است.

کلینیک پزشکی شاریته در برلین روز دوشنبه اعلام کرد، که وضعیت سلامتی الکسی ناوالنی بهبود یافته و وی از حالت کما بیرون آمده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала