آزمایش موفقیت آمیز واکسن روسی کرونا روی افراد 60 ساله به بالا

© Photo / RDIFPhoto production of the Russian Sputnik V vaccine
Photo production of the Russian Sputnik V vaccine - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برخی از كارمندان 70 تا 80 ساله مركز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میكروبیولوژی روسیه به نام گامالیا علیه بیماری کووید 19 واكسینه شده اند و حالشان خوب است.

به گزارش اسپوتنیک، الكساندر گینتسبورگ ، مدیر موسسه علمی گامالیا ضمن اعلام این مطلب گفت: "دستکم حدود 10 تا 15 نفر واکسینه شده اند . همه آنها با نشاط ، سالم ، فعال هستند،  سخنرانی علمی می کنند ، بیماران را مدیریت می کنند و به ورزش می پردازند. واکسیناسیون به هیچ وجه بر آنها تأثیر نگذاشته است."

گینتسبورگ یادآوری کرد که خود او نیز  در سن 68 سالگی ، چند ماه پیش علیه ویروس کرونا واکسینه شده و حالش خوب است.

واکسن های 19 کشور برای آزمایش‌های بالینی کرونا توسط سازمان بهداشت تایید شد - اسپوتنیک ایران
واکسن های 19 کشور برای آزمایش‌های بالینی کرونا توسط سازمان بهداشت تایید شد

مدیر مركز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میكروبیولوژی روسیه به نام گامالیا خاطرنشان ساخت: "یکی از وظایف آزمونهای پس از ثبت <...> ، تحقیقات از جمله در مورد وضعیت گروهی از داوطلبان بیش از 60 ، 70 و 80 ساله است. گروههای داوطلب از میان ساکنان مسکو انتخاب  می شوند. و من امیدوارم آنچه که من به شما گفتم به طور رسمی تأیید شود و این واکسن مجوز استفاده از آن برای افراد  دارای سنین بالا یعنی برای افراد  70 و 80 ساله و شاید حتی برای رده های سنی بالاتر را دریافت کند. "

در اوایل ماه اوت ، وزارت بهداشت روسیه  اولین واکسن در جهان را برای پیشگیری از کووید 19 ثبت کرد که توسط متخصصان مرکز گامالیا با حمایت صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه (RDIF) تهیه شده است. نام آن "اسپوتنیک وی" است.

کیریل دیمیتریف ، رئیس صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه از بیش از 20 کشور برای خرید یک میلیارد دوز واکسن اسپوتنیک 5 درخواست دریافت کرده است. روسیه توافق کرده است که این واکسن را در پنج کشور تولید کند و ظرفیت های موجود اجازه تولید سالانه 500 میلیون دوز را می دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала