رهگیری بمب افکن آمریکایی توسط جنگنده های روسیه

© Photo / U.S. European Commandرهگیری بمب افکن آمریکایی توسط جنگنده های روسیه
رهگیری بمب افکن آمریکایی توسط جنگنده های روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جنگنده های روسیه یک فروند بمب افکن نیروی هوایی آمریکا را بر فراز دریای سیاه رهگیری کردند.

به گزارش اسپوتنیک، مرکز کنترل دفاع ملی وابسته به وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد که دو فروند جت جنگنده "سوخو۲۷" روسیه یک فروند بمب افکن "بی -۵۲ اچ" متعلق به نیروی هوایی آمریکا را بر فراز دریایی بالتیک رهگیری کرده اند.

رهگیری هواپیماهای آمریکایی، سوئدی و آلمانی توسط سوخو ۲۷ روسی
 - اسپوتنیک ایران
رهگیری هواپیماهای آمریکایی، سوئدی و آلمانی توسط سوخو ۲۷ روسی

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: روز جمعه ۲۸ اوت، سامانه‌های کنترل پدافند هوایی روسیه یک هدف هوایی را که بر فراز آب‌های بیطرف دریای بالتیک در حال نزدیک شدن به مرز کشور روسیه بود، شناسایی کرد. برای شناسایی این هدف هوایی و جلوگیری از نقض حدود قانونی کشور روسیه، دو فروند جت جنگنده "سوخو۲۷" از ناحیه جنوبی نیروهای دفاع هوایی به مأموریت اعزام شدند.

طبق این بیانیه، جنگنده‌های روسیه با حفظ فاصله ایمن به یک شیء هوایی نزدیک شدند و خدمه این جنگنده‌ها این شیء در حال پرواز را یک بمب افکن استراتژیک نیروی هوایی آمریکا موسوم به "بی -۵۲ اچ" تشخیص دادند.

همچنین خاطرنشان شده؛ جنگنده های روسیه پس از دور کردن هواپیمای آمریکایی از مرزهای روسیه به پایگاه هوایی خود بازگشتند.  پرواز جنگنده های "سوخو۲۷" مطابق با قوانین بین المللی برای استفاده از حریم هوایی انجام شده است. بمب افکن نیروی هوایی ایالات متحده مرزهای روسیه را نقض نکرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала