گفتگوی تلفنی روسای جمهور روسیه و بلاروس

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر Президент Белоруссии Александр Лукашенко и президент РФ Владимир Путин во время встречи в Сочи
Президент Белоруссии Александр Лукашенко и президент РФ Владимир Путин во время встречи в Сочи - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسای جمهور روسیه و بلاروس در خصوص حوادث اخیر بلاروس بصورت تلفنی با یکدیگر گفتگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی کرملین امروز شنبه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین و الکساندر لوکاشنکو روسای جمهور روسیه و بلاروس در تماسی تلفنی که به درخواست طرف بلاروسی انجام شد، با یکدیگر گفتگو کردند.

آخرین نتیجه رای گیری انتخابات ریاست جمهوری بلاروس مشخص شد - اسپوتنیک ایران
آخرین نتیجه رای گیری انتخابات ریاست جمهوری بلاروس مشخص شد

در این گفتگو، لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس، ولادیمیر پوتین را از اوضاع پس از انتخابات در این کشور مطلع ساخت. طرفین درباره حل و فصل مسائل ایجاد شده در بلاروس در آینده نزدیک ابراز اطمینان کردند.

همچنین طرفین به اهمیت جلوگیری از تلاش های برخی نیروهای غیرسازنده جهت لطمه وارد کردن به همکاری های میان مسکو و مینسک نیز تاکید کردند.

طی این تماس تلفنی، روسای جمهور روسیه و بلاروس بر تمایل دو کشور در تقویت روابط فی ما بین که در راستای منافع ملی دو کشور است، تاکید کردند و توافق شد تماس های دائم در سطوح مختلف ادامه یابد.

همچنین تعامل نزدیک نهادهای مربوطه در خصوص بازگشت اخیر 33 شهروند روسیه که در بلاروس بازداشت شده بودند، از سوی روسای جمهور دو کشور مثبت ارزیابی شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала