نماینده دائم روسیه: آمریکا در تمدید تحریم علیه ایران ناکام ماند

© Sputnik / Alexandr Natruskin  /  مراجعه به بانک تصاویر نماینده دائم روسیه: آمریکا در تمدید تحریم علیه ایران ناکام ماند
نماینده دائم روسیه: آمریکا در تمدید تحریم علیه ایران ناکام ماند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده دائم فدراسیون روسیه از عدم موفقیت ایالات متحده در تمدید تحریم خای تسلیجاتی علیه ایران خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانانوف نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در وین گفت: تلاش ایالات متحده برای گسترش تحریم تسلیحاتی ایران "بدبختانه ناکام ماند".

رد قطعنامه تحریم تسلیحاتی آمریکا علیه ایران در شورای امنیت - اسپوتنیک ایران
رد قطعنامه تحریم تسلیحاتی آمریکا علیه ایران در شورای امنیت

روز جمعه، شورای امنیت سازمان ملل از قطعنامه آمریکا برای گسترش تحریم تسلیحاتی علیه ایران حمایت نکرد و واشنگتن به طور جدی از آن حمایت می کند. براساس توافق نامه ها، در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، مراحل مجوز برای تهیه تجهیزات نظامی به ایران موقت است و از ۱۸ اکتبر منقضی می شود. فقط ایالات متحده و جمهوری دومینیکن خود به این سند رای دادند. روسیه و چین مخالف این قطعنامه بودند، بقیه اعضای شورای امنیت رای ممتنع دادند.

اولیانوف در توییتر خود نوشت: تلاش ایالات متحده برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با بدبختی ناکام ماند.

​​این دیپلمات ابراز عقیده کرد که ایالات متحده پیش از این نتیجه رأی را پیش بینی کرده بود، اما با این وجود این روند را ادامه داد. "یک رویکرد مبتنی بر ایدئولوژی می تواند دولتی را در وضعیتی ناخوشایندی قرار دهد."

​به نوبه خود، واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، اظهار داشت، كه روسیه در شورای امنیت سازمان ملل در برابر پیش نویس قطعنامه ای كه ایالات متحده در مورد تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران پیشنهاد كرده بود رای منفی داده است، زیرا دائماً با تلاش برای تحمیل چنین محدودیت هایی در تهران مخالف است. وی همچنین از شرکای خود در شورای امنیت خواست تا پیشنهاد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، ، برای برگزاری اجلاس آنلاین درباره اوضاع پیرامون ایران را با دقت مطالعه کنند.

ایران و شش مذاکره کننده بین المللی در ژوئیه ۲۰۱۵ به توافق تاریخی رسیدند تا مشکل دیرینه برنامه اتمی ایران را برطرف کند. مذاکرات چند ماهه با تصویب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به پایان رسید که اجرای آن تحریم های اقتصادی و مالی قبلاً تحمیل شده را از شورای امنیت سازمان ملل، ایالات متحده و اتحادیه اروپا به طور کامل حذف می کند. در این توافق، از جمله موارد دیگری نیز برای ایران افزوده شد، به شرط آنكه تحریم تسلیحاتی در مدت ۵ سال از ایران برداشته شود، اما فقط با اجازه شورای امنیت سازمان ملل عرضه اسلحه زودتر امكان پذیر می شد.

این توافق نامه به شکل اصلی خود حتی سه سال هم دوام نیاورد؛ در ماه مه ۲۰۱۸، ایالات متحده با اعلام خروج یک جانبه از آن، تحریم های سختی علیه تهران وضع کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала