روسیه شرایط استفاده از سلاح هسته‌ای را روشن کرد

© Fotolia / Romolo Tavaniروسیه شرایط استفاده از سلاح هسته‌ای را روشن کرد
روسیه شرایط استفاده از سلاح هسته‌ای را روشن کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ستاد کل ارتش روسیه توضیح داد که در چه صورتی مجبور به استفاده از سلاح هسته‌ای خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، " روسیه در صورت هرگونه حمله موشکی به خاک خود از پتانسیل هسته ای خود استفاده خواهد کرد. " این بیانیه در مقاله "مبانی سیاست دولت فدراسیون روسیه در زمینه بازدارندگی هسته ای" تهیه شده توسط ستاد کل نیروهای مسلح آمده که توسط روزنامه کراسنایا زوزدا منتشر شده است.

آمریکا خود را موظف به اجرای توافق منع گسترش سلاح هسته ای نمی داند
 - اسپوتنیک ایران
آمریکا خود را موظف به اجرای توافق منع گسترش سلاح هسته ای نمی داند

از آنجا که نمی‌توان مشخص کرد که این یک موشک هسته ای است یا خیر، هر موشکی به عنوان هسته ای تلقی می شود. ستاد کل ارتش روسیه بلافاصله اطلاعات مربوط به پرتاب را دریافت کرده و مقیاس پاسخ را تعیین می کند.

در عین حال نمایندگان ستاد کل خاطرنشان می کنند که در چنین شرایطی " نابودی روسیه " به عنوان هدف دشمن در نظر گرفته خواهد شد.

وزارت دفاع روسیه توضیح می دهد که شرایط استفاده از سلاح های هسته ای و دیگر انواع سلاح های کشتار جمعی توسط دشمن، حمله به تاسیسات مهم روسیه و همچنین حمله با استفاده از سلاح های معمولی نباید باعث سوالات کارشناسان شود. نویسندگان این مقاله خاطرنشان می كنند كه روسیه "خطوط قرمز" را نشان داده است كه نیازی به عبور از آن نیست. اگر یک دشمن بالقوه تصمیم به انجام این کار بگیرد، "جواب پاسخ محکم خواهد بود."

در این مقاله همچنین آمده است که پایان پیمان کاهش و محدود کردن سلاحهای تهاجمی استراتژیک (استارت -3) می تواند جهان را در آستانه فاجعه هسته ای قرار دهد.

در تاریخ 2 ژوئن، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه "بنیادهای سیاست دولت در زمینه بازدارندگی هسته ای" را تصویب كرد كه در آن آمده است: "فدراسیون روسیه سلاح های هسته ای را صرفاً به عنوان بازدارنده می بیند که استفاده از آن یک حد پایانی یک اجبار است." این سند تأکید می کند که بازدارندگی با هدف آگاهی دادن به دشمن بالقوه از اجتناب ناپذیری پاسخ محکم در صورت تجاوز صورت می گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала