افزایش تهدیدهای امنیتی پس از فسخ پیمان منع موشک ‌های هسته‌ای

© Sputnik / Ekaterina Chesnokova /  مراجعه به بانک تصاویر افزایش تهدیدهای امنیتی پس از فسخ پیمان منع موشک ‌های هسته‌ای
افزایش تهدیدهای امنیتی پس از فسخ پیمان منع موشک ‌های هسته‌ای - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده است که پس از خارج ‌شدن واشنگتن از پیمان منع موشک های هسته‌ای میان ‌برد، تهدیدهایی برای بی ثباتی و بی امنیت جهانی بیشتر شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه با انتشار یک خبر در سایت رسمی این وزارت نوشته است: حالا هیچ محدودیتی برای موشک های هسته ‌ای میان ‌برد زمینی وجود ندارد و تهدیدها برای به خطر افتادن امنیت و ثبات جمعی به شدت افزایش یافته اند.

ابراز امیدواری آمریکا برای توافق تسلیحات هسته ای با روسیه و چین - اسپوتنیک ایران
ابراز امیدواری آمریکا برای توافق تسلیحات هسته ای با روسیه و چین

وزارت خارجه روسیه افزوده است که پس از خارج ‌شدن آمریکا از پیمان منع راکت‌های هسته‌ای میان ‌برد، این کشور بلافاصله برای اتمام سریع ساخت موشک هایی که قبلا توسط این پیمان منع شده بود، دست به‌ کار شده است.

در این بیانیه آمده است که استقرار راکت‌های هسته‌ای میان ‌برد زمینی در مناطق مختلف جهان توسط آمریکا، امنیت منطقه ای و جهانی را جداً در معرض خطر قرار می‌ دهد.

وزارت خارجه روسیه خاطر نشان ساخته است که "روسیه نمی‌تواند پیدا شدن خطرهای اضافی موشکی برای قلمرو خود را که خاصیت استراتژیک دارند، نادیده بگیرد".

این بیانیه می‌افزاید: این نیاز به پاسخ فوری دارد. با صرف نظر از اینکه موشک های آمریکایی چگونه مجهز اند-هسته‌ای یا غیر هسته‌ای".

در تاریخ ۲ آگوست سال ۲۰۱۹، پیمان منع موشک های هسته‌ای میان ‌برد به ابتکار ایالات متحده امریکا، رسما فسخ شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала