تولید انبوه واکسن کووید-19 در روسیه در ماه نوامبر آغاز می‌شود

© Sputnik / Maksim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر تولید انبوه واکسن کووید-19 در روسیه در ماه نوامبر آغاز می‌شود
تولید انبوه واکسن کووید-19 در روسیه در ماه نوامبر آغاز می‌شود  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه قصد دارد تولید واکسن ویروس کرونا را از ماه نوامبر آغاز کند.

به گزارش اسپوتنیک، مدیر تحقیق این مرکز در گفتگو با برنامه Vesti در کانال تلویزیونی روسیه -1 گفت: " مرکز تحقیقاتی وکتور قصد دارد تولید واکسن در برابر نوع جدید از عفونت ویروس کرونا  را از ماه نوامبر آغاز کند."

توضیحات مقام ایرانی درباره واردات واکسن کرونای روسی - اسپوتنیک ایران
توضیحات مقام ایرانی درباره واردات واکسن کرونای روسی

وی افزود: "ما انتظار داریم که در ماه نوامبر سال جاری تولید را آغاز کنیم. بنابراین، نزدیک به پایان سال و یا آغاز سال آینده، می توانیم در مورد گذار به مرحله واکسیناسیون حداقل (افراد از گروه های ریسک) صحبت کنیم و به دنبال آن واکسیناسیون جمعی عمومی انجام شود."

یادآور می‌شود که روز گذشته، میخائیل موراشکو، وزیر بهداشت روسیه اعلام کرد آزمایشات بالینی واکسن نوع جدید ویروس کرونا (کووید 19) که در مرکز گامالیا در مسکو ساخته شده، به پایان رسیده است.

وی همچنین خاطرنشان کرده بود که اکنون بسته اسناد برای ثبت این واکسن در حال تهیه است.

مرکز گامالیا آزمایشات بالینی واکسن را به طور مشترک با کارشناسان بیمارستان نظامی N.N.Burdenko انجام داد. در تاریخ 20 ژوئیه، گروه دوم از 20 داوطلب از آنجا مرخص شدند. وزارت دفاع تأکید کرد که نتایج آزمایشات  به طور مشخص و واضح نشان می دهد که پاسخ ایمنی در همه داوطلبان وجود دارد، عوارض جانبی و مشکلات یا واکنش های نامطلوب وجود ندارد و داوطلبان هیچ گونه شکایتی درمورد وضع سلامتی  خود نداشته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала