خبرنگاران روسیه، سوریه و هند، برنده جایزه آر تی برای خبرنگاران جنگ شدند

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر جایزه بین‌المللی سالانه آر تی خالد الخاطب
جایزه بین‌المللی سالانه آر تی خالد الخاطب - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جایزه بین‌المللی سالانه آر تی ۲۰۲۰ که به خبرنگاران در مناطق درگیری داده می‌شود، به خبرنگاران جنگ از روسیه، سوریه و هند اهدا شد.

به گزارش اسپوتنیک، جایزه Khaled Alkhateb Memorial Awards 2020 بخاطر بهترین کارها از مناطق درگیری به خبرنگاران روسیه، سوریه و هند اهدا شد.

حضور روسیه در شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت ایران - اسپوتنیک ایران
حضور روسیه در شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت ایران

این جایزه به یادبود از خالد الخاطب، خبرنگاری که با شبکه تلویزیونی RT Arabic همکاری می‌کرد و در سال ۲۰۱۷ در سوریه جان باخت، همه ساله به خبرنگاران اعزام به مناطق جنگی اهدا می‌شود.

آنا بلکینا معاون سردبیر آر تی در این مورد گفت: جایزه ما به کار خبرنگاران اعزام به مناطق جنگی است که همه ساله به نقاط داغ با دوربین می‌روند. کار آنها حتی در جریان بیماری همه ‌گیر جهانی ویروس کرونا متوقف نشد. ما از همه کسانی که درخواست برای اشتراک داده بودند، سپاس ‌گذاریم و به برندگان تبریک می‌گوییم.

این جایزه بین‌المللی در سه دسته بهترین کار از منطقه درگیری: ویدیوی کوتاه، ویدیوی طولانی و متن اهدا می‌شود. خبرنگاران از ۱۶ کشور در این رقابت شرکت کرده بودند.

برندگان:

1.                "بهترین کار از منطقه درگیری: ویدیوی کوتاه".

-       محمد علی (سوریه)، "در ادلب آتش‌بس آغاز شد"، این گزارش در مورد وضعیت در شهر ادلب سوریه است که در نتیجه توافق میان روسیه و ترکیه، وضعیت آتش‌بس اعلام شد.

2.                "بهترین کار از منطقه درگیری: ویدیوی طولانی".

-       الکساندر کونویچ (روسیه)، "نظامیان روسی در سوریه"، چند گزارش در مورد اینکه چگونه نیروهای مسلح روسیه به نظامیان سوری و ساکنین کمک می‌کنند تا بر مشکلات درگیری‌های جاری غلبه کنند.

3.                "بهترین کار از منطقه درگیری: متن".

-       روچی کمار (هند)، "چرا ایران پناهجویان افغان را به ‌طور دسته ‌جمعی دیپورت می‌کند". این نوشته در مورد شرایط دشواری است که پناهجویان افغان در ایران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. مقامات ایرانی سالانه صدها هزار نفر را به کشور شان دیپورت می‌کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала