سامانه پانتسیر-اس حتی بدون دخالت اپراتور قادر به نابودی هدف است

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر سامانه پانتسیر-اس حتی بدون دخالت اپراتور قادر به نابودی هدف است
سامانه پانتسیر-اس حتی بدون دخالت اپراتور قادر به نابودی هدف است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سامانه موشکی و توپ ضد هوایی پانتسیر-اس مجهز به یک سیستم کنترل خودکار بی نظیر شده است که می توانند حتی بدون مشارکت اپراتور، اهداف هوایی را شناسایی، ردیابی و طبقه بندی نماید و به آنها شلیک کند.

به گزارش اسپوتنیک، منابعی در وزارت دفاع و مجموعه نظامی و صنعتی روسیه اعلام کردند: سامانه موشکی و توپ ضد هوایی پانتسیر-اس مجهز به یک سیستم کنترل خودکار بی نظیر شده است که می توانند حتی بدون مشارکت اپراتور، اهداف هوایی را شناسایی، ردیابی و طبقه بندی نماید و به آنها شلیک کند.

ایران سامانه ای دفاعی مشابه پانتسیر روسیه می سازد - اسپوتنیک ایران
ایران سامانه ای دفاعی مشابه پانتسیر روسیه می سازد

الگوریتمهای استفاده شده در این سامانه به سرعت حیاتی بودن و اهمیت اشیا را شناسایی می کند و بسته به خطری که آنها ایجاد می کنند به ترتیب آنها را مورد اصابت قرار می دهد. به گفته کارشناسان، این توانایی جدید ایجاد شده در این سامانه نه تنها به میزان قابل توجهی بهره وری این مجموعه را افزایش می دهد بلکه موشک های گران قیمت را نیز حفظ می کند و تا تنها در صورت لزوم از آنها استفاده شود.

این سیستم بطور ویژه برای محافظت در برابر حملات گسترده ای که امکان دارد توسط هر وسیله پرنده هوایی ایجاد شود، طراحی شده است، از هواپیماهای بدون سرنشین تا موشک های کروز و بالستیک.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала