واکنش روسیه به علاقه آمریکا برای خرید سامانه "اس-400" از ترکیه

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش روسیه به علاقه آمریکا برای خرید سامانه "اس-400" از ترکیه
واکنش روسیه به علاقه آمریکا برای خرید سامانه اس-400 از ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه به تمایل واشنگتن برای خرید سامانه "اس-400" از ترمیه واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، یوری پیلیپسون، رئیس دپارتمان چهارم اروپا در وزارت امور خارجه روسیه امروز پنجشنبه اظهار داشت؛ مسکو تمایل واشنگتن برای خرید سامانه "اس-400" روسیه از آنکارا را جلوه دیگری از سیاست های آمریکا برای دستیابی به اهداف خود از طریق اعمال فشار می داند.

اس-400 با وجود تحریم های احتمالی آمریکا به ترکیه می رود - اسپوتنیک ایران
اس-400 با وجود تحریم های احتمالی آمریکا به ترکیه می رود

پیلیپسون گفت: این جلوه دیگری از سیاست های ایالات متحده در دستیابی به اهداف کاملاً خودخواهانه خود از طریق اعمال فشار، باج خواهی علنی و حتی تهدیدهای آشکار به جای گفتگوی صادقانه است. علاوه بر این همانطور که در این مورد و بسیاری از موارد دیگر شاهد هستیم، واشنگتن هر استقلالی را طبق منافع و سیاست خارجی خود- چه در رابطه با روسیه و چه حتی نزدیکترین متحدان ناتو غیر قابل قبول می داند و نمی پذیرد.

پیش از این جان تون، سناتور جمهوریخواه پیشنهاد کرده بود، اختلافات بین آمریکا و ترکیه درباره سیستم "اس-400" روسیه با خرید این سامانه ها از آنکارا برطرف می شود. شرط مطرح شده، عدم خرید دیگر تجهیزات نظامی ناسازگار با استانداردهای ناتو توسط ترکیه است.

از اواسط ماه ژوئیه، خرید سامانه موشکی "اس-400"، باعث ایجاد بحران در روابط ترکیه و ایالات متحده شد. واشنگتن خواستار امتناع ترکیه از معامله با روسیه و در عوض خرید سامانه های پاتریوت آمریکایی بود. آمریکا تهدید کرد اگر ترکیه از خرید "اس-400" صرفنظر نکند، امكان تعویق يا لغو فروش جدیدترین جنگنده های اف- 35 به این کشور و یا اعمال تحریم براساس قانون "مبارزه با مخالفان آمریکا از طریق تحریم" موسوم به "کاتسا" وجود خواهد داشت، اما با این حال ترکیه حاضر به عقب نشینی نشد و به مذاکرات خود در خصوص محموله بیشتر اس-400 ادامه داد. دولت ترامپ هنوز تهدید خود برای اعمال تحریم علیه ترکیه را عملی نکرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала