طرح پیشنهادی روسیه برای ارسال کمکهای بشر دوستانه به سوریه

© AP Photo / Seth Wenigطرح پیشنهادی روسیه برای ارسال کمکهای بشر دوستانه به سوریه
طرح پیشنهادی روسیه برای ارسال کمکهای بشر دوستانه به سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون اول نماینده دائم فدراسیون روسیه از درخواست روسیه برای رای گیری طرح پیشنهادی روسیه برای ارسال کمکهای بشر دوستانه به سوریه در شورای امنیت سازمان ملل خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پلیانسکی معاون اول نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که روسیه خواستار رای گیری طرح پیشنهادی این کشور در شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه تنها از یک گذرگاه مرزی شده است.

روسیه و چین قطعنامه درباره سوریه را وتو کردند - اسپوتنیک ایران
روسیه و چین قطعنامه درباره سوریه را وتو کردند

معاون اول نماینده دائم فدراسیون روسیه گفت: ما در خواست رای گیری طرح پیشنهادی خود را در شورای امنیت سازمان ملل را ارائه داده ایم.

گفتنی است که روسیه و چین پیش نویس قطعنامه بلژیک و آلمان را در شورای امنیت سازمان ملب درباره اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه از طریق دو گذرگاه مرزی به سوریه را وتو کردند.  

شورای امنیت سازمان ملل در ماه ژانویه، قطعنامه‌ای را برای تمدید ارائه کمک‌های انسان دوستانه مرزی به سوریه برای مدت شش ماه به تصویب رساند، ضمن اینکه تعداد گذرگاه‌های مرزی از چهار به دو مورد - باب السلام و باب الهوی، کاهش یافت. شورای امنیت سازمان ملل در ماه ژانویه، قطعنامه‌ای را برای تمدید ارائه کمک‌های انسان دوستانه مرزی به سوریه برای مدت شش ماه به تصویب رساند، ضمن اینکه تعداد گذرگاه‌های مرزی از چهار به دو مورد - باب السلام و باب الهوی، کاهش یافت.

مکانیزم سازمان ملل برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به سوریه از طریق مرزها از سال ۲۰۱۴ آغاز شد. در ابتدا چهار گذرگاه برای انتقال کمک‌ها وجود داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала