پوتین درباره مین های تاخیری در قانون اساسی شوروی صحبت کرد

© Sputnik / Aleksey Nikolskiy /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین درباره مین های تاخیری در قانون اساسی شوروی صحبت کرد
پوتین درباره مین های تاخیری در قانون اساسی شوروی صحبت کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور روسیه: حق خروج جمهوری ها از اتحاد جماهیر شوروی که در قانون اساسی آن زمان نوشته شده بود و سپس حق انحصار حزب کمونیست برای قدرت در سند اصلی این کشور در سال 1977، به مین های تاخیری تبدیل شده بود.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مصاحبه تلویزیونی با کانال "روسیه-1" گفت: "حق خروج جمهوری ها از اتحاد جماهیر شوروی که در قانون اساسی آن زمان نوشته شده بود و سپس حق انحصاری حزب کمونیست برای قدرت در سند اصلی این کشور در سال 1977، به مین های تاخیری تبدیل شده بودند."

پوتین دستور اصلاح قانون اساسی روسیه را امضا کرد - اسپوتنیک ایران
پوتین فرمان اصلاح قانون اساسی روسیه را امضا کرد

پوتین افزود: "در مورد خروج آزاد از اتحاد جماهیر شوروی. در قانون اساسی ...قانون اساسی سال 1977 و قانونهای اساسی قبلی بود. انحصار قدرت برای حزب کمونیست ثبت شده بود. حزب کمونیست، هسته اصلی کل سیستم دولتی بود. و هیچ حقی برای خروج از حزب کمونیست به نمایندگان نهادهای مختلف ملی داده نشده بود. او(حزب کمونیست) همه چیزرا حفظ می کرد."

به گفته رئیس جمهور روسیه، "در واقع، حزب کمونیست سرنوشت خود، منافع گروهی خود را با منافع کل کشور پیوند زده بود."

پوتین ادامه داد: "و هنگامی که (حزب کمونیست) به خودی خود، بدون هیچ گونه ضربات خارجی، از درون شروع به فروپاشی کرد و کشور نیز پشت سر آن فرو ریخت. این کاملاً غیرقابل قبول است. این همان مین تاخیری است. این مینی است که در سال 1922 در زمان شکل گیری اتحاد جماهیر شوروی و سپس در قانون اساسی بعدی سالهای 24، 36 و 77 کار گذاشته شد. باید از چنین مواردی دوری کنیم."

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала