زاخاروا: تمدید تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران سازنده نیست

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر تمدید تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران سازنده نیست
تمدید تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران سازنده نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد؛ موضوع تمدید تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران سازنده نیست.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: موضوع تمدید تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران از نظر چشم انداز برای حفظ توافق هسته ای ایران سازنده نیست.

درخواست پمپئو از اعضای شورای امنیت برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران
 - اسپوتنیک ایران
درخواست پمپئو از اعضای شورای امنیت برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در نشست خبری خود گفت: پیش نویس قطعنامه تحریم نامحدود تسلیحاتی علیه ایران که از سوی واشنگتن در شورای امنیت مطرح می شود، مجموعه ای از اقدامات محدود کننده در راستای سیاست آمریکایی فشار حداکثری بر تهران است و موضوعات مختلفی را که هیچ ارتباطی با حل اوضاع پیرامون برنامه هسته ای ایران ندارند، بررسی می کنیم. هرگونه محدودیت بیشتر علیه ایران که نه تنها غیرقابل توجیه است، بلکه از منظر چشم انداز حفظ برنامه جامع اقدام مشترک برای حل و فصل موضوعات برنامه هسته ای ایران، غیرممکن است.

ایران و شش کشور مذاکره کننده بین المللی در ژوئیه 2015 به توافق رسیدند تا مشکل دیرینه برنامه اتمی ایران را حل و فصل کنند. مذاکرات چند ماهه با تصویب یک برنامه اقدام جامع مشترک (برجام) به پایان رسید که اجرای کامل آن، تحریم های اقتصادی و مالی اعمال شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل، ایالات متحده و اتحادیه اروپا را برطرف خواهد کرد.

در این توافق نامه همچنین آمده؛ در صورت اجرای کامل آن تحریم تسلیحاتی ایران طی مدت 5 سال لغو می شود. اما برجام به شکل اولیه خود حتی سه سال دوام نیاورد: در ماه مه 2018، ایالات متحده خروج یک جانبه خود از آن و اعاده تحریم های سختگیرانه علیه تهران را اعلام کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала