واکنش روسیه به انتقال نیروهای آمریکایی به لهستان

© AP Photo / Dmitry Lovetskyواکنش روسیه به انتقال نیروهای آمریکایی به لهستان
واکنش روسیه به انتقال نیروهای آمریکایی به لهستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به انتقال بخشی از نیروهای آمریکایی از آلمان به لهستان، اعلام کرد که در صورت لزوم، اقدامات لازم برای حفظ امنیت روسیه و متحدان اتخاذ می شود.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر گروشکو معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز پنجشنبه اظهار داشت، مسکو به دقت اخبار مربوط به انتقال بخشی از نیروهای آمریکایی مستقر در آلمان به لهستان را دنبال می کند و در صورت لزوم تمام اقدامات لازم برای حفظ امنیت روسیه و متحدانش را انجام خواهد داد.

آمریکا ارتش خود را از آلمان به لهستان می برد
 - اسپوتنیک ایران
آمریکا بخشی از ارتش خود را از آلمان به لهستان می برد

الکساندر گروشکو گفت: ما به دقت اخبار واشنگتن درباره احتمال اعزام بخشی از نیروهای آمریکایی مستقر در آلمان به لهستان را از نزدیک دنبال می کنیم.

معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه افزود: البته که ما این مسئله را نه تنها از منظر پیامدهای نظامی برای امنیت منطقه ای با در نظر گرفتن منافع قانونی روسیه و متحدانمان -در درجه اول بلاروس- بررسی خواهیم کرد، بلکه از زاویه رعایت تفاهم نامه روسیه- ناتو، که حاوی تعهدات ناتو مبنی خودداری از استقرار نیروهای جنگی اضافی است نیز بررسی می کنیم.

وی در نهایت تصریح کرد: ما پیکربندی نهایی نیروهای نظامی آمریکا در اروپا را از به دقت بررسی خواهیم کرد و در صورت لزوم تمام اقدامات لازم را برای اطمینان از منافع قانونی دفاعی و امنیتی روسیه انجام خواهیم داد.

پیش از این دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمریکا در کنفرانس مشترک با رئيس جمهور لهستان اعلام کرد که برخی از نیروهای آمریکایی مستقر در آلمان را به لهستان اعزام می شوند و هزینه آن نیز از سوی  لهستانی تامین خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала