دومای روسیه: آمریکا برای تمدید نکردن استارت 3 بهانه‌جویی می‌کند

© Fotolia / Yuliدومای روسیه: آمریکا برای تمدید نکردن استارت 3 بهانه‌جویی می‌کند
دومای روسیه: آمریکا برای تمدید نکردن استارت 3 بهانه‌جویی می‌کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کمیسیون دفاع پارلمان روسیه معتقد است که ایالات متحده بدنبال بهانه برای تمدید نکردن پیمان کنترل تسلیحات هسته‌ای می‌باشد.

به گزارش اسپوتنیک، معاون کمیسیون دفاعی دوما، یوری شویتکین ضمن دعوت به ایجاد توافق‌نامه سه جانبه کنترل تسلیحات میان ایالات متحده و روسیه و اضافه کردن چین گفت: " ایالات متحده به دنبال بهانه ای برای عدم اتخاذ اقدامات مشخص برای تمدید توافق هسته ای فعلی با روسیه (استارت -3) است."

پیش از این، فرستاده ویژه رئیس جمهور ایالات متحده برای کنترل تسلیحات، مارشال بیلینگزلی گفته بود که توافق نامه جدید کنترل تسلیحات باید مربوط به زرادخانه های هسته ای روسیه و چین باشد و آنها را به طور کامل پوشش دهد. معاهده استراتژیک کاهش سلاح های تهاجمی (استارت -3) که در سال 2010 امضا شد، تنها معاهده محدودیت تسلیحات بین روسیه و ایالات متحده است. این توافق نامه در فوریه 2021 منقضی می شود و تا کنون واشنگتن اعلام نکرده که آیا قصد تجدید آن را دارد یا خیر.

آمریکا: اجازه توسعه سلاح‌های هسته‌ای را به روسیه و چین نخواهیم داد - اسپوتنیک ایران
آمریکا: اجازه توسعه سلاح‌های هسته‌ای را به روسیه و چین نخواهیم داد

وی گفت: "ما با آمریکا پیمان دوجانبه استارت -3 را داریم، اما در عین حال، با پیشنهاد افزودن چین، آنها به هیچ وجه از بریتانیا و فرانسه صحبتی نمی‌کنند - این نیز عامل مهمی خواهد بود ... به نظر من، اینها فقط جستجو برای یافتن بهانه ها هستند. که از اقدامات مشخص برای تمدید این توافق فرار كنند. "

معاون دوما تأکید کرد که ایالات متحده تاکنون چنین اقداماتی نکرده است. وی همچنین خاطرنشان کرد: روسیه نمی تواند "مسئول چین باشد" ، چین یک کشور مستقل است و حق دارد تصمیم بگیرد که آیا طرف این توافقنامه خواهد بود با خیر، به ویژه که پکن بارها و بارها مخالفت خود را با شرکت در این توافق اعلام کرده است.

پیش از این، دولت آمریکا در سطوح مختلف بر لزوم گنجاندن چین در مذاكرات برای توسعه توافق هسته ای سه جانبه جدید بین روسیه، چین و ایالات متحده تأكید داشت. در پکن، این ایده رد شده است. وزیر خارجه روسیه، سرگئی لاوروف خاطرنشان كرد كه روسیه طرفدار تمدید پیمان استارت 3-بدون پیش شرط است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала