برخی از جزئیات آزمایش واکسن کرونا در روسیه

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر برخی از جزئیات آزمایش واکسن کرونا در روسیه
برخی از جزئیات آزمایش واکسن کرونا در روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آزمایشات بالینی واكسن نوع جدید ویروس كرونا (کووید ـ 19) در دو گروه از داوطلبان هر کدام متشکل از 38 نفر در دو موسسه پزشکی در مسكو انجام خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت روسیه ضمن  اعلام این مطلب افزود  این وزارتخانه روز 16 ژوئن ، مجوز انجام آزمایشات بالینی دو نوع واكسن علیه نوع جدید ویروس كرونا (کووید ـ 19)  را كه توسط مركز تحقیقات علمی دولتی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی روسیه به نام گامالی تهیه شده ، صادر كرده  است. آزمایشات بالینی واکسن کرونا  امروزآغاز شد.

در اطلاعیه منتشره آمده است: " آزمایشات دو شکل واكسن: مایع و لیوفیلیزه ، در دو موسسه پزشکی در مسكو انجام خواهد شد. واكسن به صورت محلول برای تزریق  عضلانی در بیمارستان نظامی بوردنكو انجام خواهد شد."

خاطرنشان می شود شکل دوم واکسن ، به صورت  پودر برای تهیه محلول برای تجویز عضلانی  در دانشگاه پزشکی سچنوف مسکو آزمایش می شود. در این آزمایشات دو گروه از داوطلبان  هر کدام متشکل از 38 نفر شرکت خواهند کرد.

آخرین آمار کرونا در ایران: شناسایی ۲۶۱۲ بیمار جدید و جان باختن 120 نفر دیگر  - اسپوتنیک ایران
آخرین آمار کرونا در ایران: شناسایی ۲۶۱۲ بیمار جدید و جان باختن 120 نفر دیگر

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. اکنون با گذشت چند ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری در خانه بمانند و در صورت بیرون رفتن فاصله خود با افراد دیگر را حفظ کرده و کمتر از فاصله  1.5 تا دو متر به آنها نزدیک نشوند.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا حدود 14 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала