در مسکو از 9 ژوئن رژیم قرنطینه لغو می‌شود

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر در مسکو از 9 ژوئن رژیم قرنطینه لغو می‌شود
در مسکو از 9 ژوئن رژیم قرنطینه لغو می‌شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در پایتخت روسیه از روز 9 ژوئن رژیم قرنطینه و سیستم عبور و مرور با مجوز لغو می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، شهردار مسکو، سرگئی سابیانین در وبلاگ خود اعلام کرد: " از 9 ژوئن، مسکو رژیم قرنطینه، رفت وآمد برنامه های پیاده روی با مجوز را لغو می‌کند."

همه ساکنان پایتخت از جمله افراد بالای 65 سال و مبتلا به بیماری‌های مزمن می توانند بدون محدودیت به خیابان بروند، به فعالیت خود بپردازند و در اماکن عمومی حضور داشته باشند.

آخرین آمار ابتلا به ویروس کرونا در روسیه - اسپوتنیک ایران
آخرین آمار ابتلا به ویروس کرونا در روسیه

سابیانین تأکید کرد که اقدامات اعمال شده از "ماهیت انفجاری همه گیری جلوگیری کرد، امکان آزمایشات گسترده را فراهم نمود و ارائه کمک پزشکی به بیماران را تسهیل کرد."

وی گفت: " اکنون چندین هفته است که همه‌گیری به آرامی، اما به صورت مطمئن در حال کاهش است. تعداد موارد جدید عفونت رو به کاهش است، نسبت تعدا افراد درمان شده به افراد مبتلا شده افزایش می‌یابد. ... در واقع، مسکو به ریتم عادی زندگی خود باز می گردد. با توجه به حفظ ایمنی اپیدمیولوژیک و با در نظر گرفتن اقدامات بهداشتی، اقدامات محدود کننده در ماه ژوئن برداشته می شوند. "

از 9 ژوئن به آرایشگاه ها، سالن های زیبایی، آتلیه‌های عکاسی، کلینیک های دامپزشکی و آژانس های کاریابی، سازمان های عمومی، استودیوهای ضبط صدا و فیلم و پژوهشگاه ها اجازه داده می شود کار خود را از سر بگیرند. علاوه بر این، گورستان‌ها باز می‌شوند و محدودیت های موسسه‌های کرایه خودرو و مهدکودک‌ها برداشته می‌شوند.

همچنین از تاریخ 23 ژوئن استفاده از وسایل بازی، وسایل ورزش تمرینی خیابانی و نیمکت ها و همچنین استفاده از سالنهای بدنسازی، سولاریوم ، حمام‌ها، سونا، کتابخانه ها، زمین های ورزشی، رستوران ها، کافه ها، کافه ها و سایر مراکز پذیرایی مجاز خواهند بود.

یادآور می‌شود که رژیم قرنطینه عمومی در مسکو و بسیاری از مناطق دیگر روسیه در پایان ماه مارس اعلام شد. ترک آپارتمان فقط در صورت نیار به مراقبت های اضطراری پزشکی و سایر تهدیدات مستقیم برای زندگی و سلامتی، رفتن به نزدیکترین مغازه ها و داروخانه ها، گردش حیوانات خانگی و بیرون بردن زباله مجاز بود. علاوه بر این، اهالی مسکو که موظف به حضور در محل کار بودند، می توانستند به سر کار بروند.

از 15 آوریل برای سفرهای داخل شهری مسکو با وسایل حمل و نقل، مجوزهای دیجیتالی مورد نیاز بود و از اول ژوئن یک برنامه پیاده روی به صورت آزمایشی در شهر معرفی شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала