زاخاروا: ادعاهای دخالت روسیه در ناآرامی های آمریکا بی اساس است

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر زاخاروا: ادعاهای دخالت روسیه در ناآرامی های آمریکا بی اساس است
زاخاروا: ادعاهای دخالت روسیه در ناآرامی های آمریکا بی اساس است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، ادعاهای مربوط به دخالت روسیه در ناآرامی های آمریکا جعلی و بی اساس خواند.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز دوشنبه گفت: اتهامات آمریکا مبنی بر دخالت روسیه در ناآرامی های این کشور  بی پایه و اساس و دستکاری اطلاعاتی است.

مشاور امنیتی ترامپ: ایران و روسیه در ناآرامی‌های آمریکا دست دارند - اسپوتنیک ایران
مشاور امنیتی ترامپ: ایران و روسیه در ناآرامی‌های آمریکا دست دارند

زاخارووا افزود: امروز به همراه خبرنگار "سی ان ان" با توسل به روشهای کثیف دستکاری اطلاعات سعی دارند دوباره این اشتباه (متهم کردن روسیه و کشورهای دیگر به مشکلات داخلی آمریکا) را مرتکب شوند- بیانیه های جعلی و بی پایه و اساس بدون هیچ واقعیتی. مصاحبه "سی ان ان" پروپاگاندا و جنبه تبلیغاتی دارد.

پیش از این سوزان رایس، مشاور سابق امنیت ملی در دولت باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا روسیه را به مشارکت در ناآرامی های آمریکا متهم کرده بود.

شایان ذکر است که پس از کشته شدن جورج فلوید آمریکایی - آفریقایی تبار به دست پلیس، اعتراضات در مینیاپولیس و بسیاری از شهرهای دیگر آمریکا آغاز شد. جرج فلوید مردی سیاهپوست و غیرمسلح بود که روز دوشنبه گذشته در شهر مینیاپولیس در میان هجوم نیروهای پلیس به قتل رسید. از آن روز تاکنون شهرهای آمریکا صحنه اعتراض به خشونت پلیس شده است. در تصاویری که از این حادثه در شبکه های اجتماعی منتشر شده، دیده می شود که پلیس به دست فلوید دستبند زده، او را به زمین انداخته و سه نفر به او حمله ور می‌شوند که یکی از آنها با زانوی خود را روی گردن او قرار داد. فلوید در این ویدئو چندین بار می‌گوید که او نمی تواند نفس بکشد و سپس خفه می‌شود. پس از شروع اعتراضات در آمریکا، چهار نیروی پلیس اخراج شدند و یکی از آنها به سهل انگاری متهم شد. در مینیاپولیس و شهر سنت پاول، همسایه این شهر برای آخر هفته مقررات منع آمد و رفت برقرار کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала