ادامه تدارکات برای آزمایش موشک قاره پیمای"سرمت" در روسیه

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federationادامه تدارکات برای آزمایش موشک قاره پیمای"سرمت" در روسیه
ادامه تدارکات برای آزمایش موشک قاره پیمایسرمت در روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تدارکات برای انجام آزمایش های پروازی موشک بالستیک قاره پیمای سنگین "سرمت" روسیه که از جمله جدیدترین تسلیحات است، به علت شیوع بیماری کووید ـ 19 متوقف نشده است.

به گزارش اسپوتنیک، یوری باریسوف، معاون نخست وزیر روسیه ضمن اعلام این مطلب گفت: "کارها  طبق برنامه مربوطه جریان دارد . شرکت های سازنده این موشک روندهای تولیدی را متوقف نکرده اند. در آنها اقدامات بهداشتی و اپیدمیولوژیک لازم از جمله گرفتن تست های کرونایی از کارکنان انجام شده است."

به گفته وی ، آزمایش های پروازی موشک "سرمت"  در زمان های تعیین شده توسط طراح ارشد و وزارت دفاع روسیه انجام خواهد شد.

چه تعداد از موشک های سرمت می توانند آمریکا را بطور کامل نابود سازند؟ - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
چه تعداد از موشک های "سرمت" می توانند آمریکا را بطور کامل نابود سازند؟

موشک "سرمت" که کار ساخت آن در سال 2011 آغاز گردیده ، جزو موشک های فوق سنگین است. این موشک با سوخت مایع کار می کند و از سکوهای زیرزمینی پرتاب می شود.

برد این موشک 18 هزار کیلومتر است و می تواند بین 10 تا 15 کلاهک تقسیم شونده با قدرت هرکدام حدود 750 کیلوتن را حمل کند. قرار است آزمایشات این موشک در سال جاری  2020 آغاز شود.

این موشک جدید قادر خواهد بود بر غلبه بر سیستم های دفاع موشکی از طریق قطب شمال و از طریق قطب جنوب به مواضع دشمن حمله کند.

الکسی کریووروچکو، معاون وزیر دفاع فدراسیون روسیه پیشتر گفته بود که قرار است اولین موشک های تولید انبوه "سرمت" در سال 2021 به ارتش کشور تحویل داده شوند.

موشک های "سرمت" توسط مرکز "ماکییف" طراحی  و در مجتمع "کراس ماش" تولید می شوند.

مشخصات اصلی تاکتیکی و فنی موشک بالستیک بین قاره ای سرمت برای نخستین بار در همایش "ارتش ـ 2019" افشا شد: برد شلیک 18 هزار کیلومتر ، وزن پرتابی 208.1 تن ، بار مفید بیش از 10 تن ، جوزن  سوخت 178 تن ، طول موشک 35.5 متر ، قطر 3 متر و  نوع کلاهک آن تقسیم شونده با بلوک های جدا شونده هوشمند است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала