اعلام نتایج آزمایشات جنگنده سوخو ـ 57 در روسیه

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر اعلام نتایج آزمایشات جنگنده سوخو ـ 57 در روسیه
اعلام نتایج آزمایشات جنگنده سوخو ـ 57 در روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یوری باریسوف ، معاون نخست وزیر اعلام کرد درجریان تست های دولتی جنگنده نسل پنجم سوخو 57 (Su-57) معلوم شد عملاً تمام مطالبات ارائه شده هنگام طراحی آن رعایت شده است.

به گزارش اسپوتنیک، یوری باریسوف گفت: "در طول آزمایشات سوخو ـ 57 معلوم شد عملاً تمام مطالبات ارائه شده هنگام طراحی آن رعایت شده است قرارداد دولت برای تحویل  76 فروند از این هواپیماها  برای سه هنگ نیروی هوایی مطابق با زمانبندی مربوطه اجرا می شود ".

سوخو ـ 57 (سابقاً PAK FA ، نام تجربی: T-50) یک جنگنده روسی نسل پنجم است که برای از بین بردن انواع اهداف هوایی ، زمینی و سطحی طراحی شده است. این جنگنده اولین بار در سال 2010 پرواز کرد. تلفیق قدرت بالا مانوردهی  با توانایی انجام پرواز مافوق صوت و همچنین مجموعه مدرن اویونیک و قابلیت رادار گریزی ، برتری سوخو ـ 57  را بر رقبا فراهم می کند.

آزمایشات جنگنده سوخو-57 بدون سرنشین  - اسپوتنیک ایران
آزمایشات جنگنده سوخو-57 بدون سرنشین

قرارداد تحویل جنگنده های سوخو ـ 57 به نیروی هوایی روسیه در جریان کار همایش ارتش-2019 به امضا رسید. در حال حاضر تست های این هواپیما در حال انجام است که در طی آن عملکرد سیستم های آن و همچنین شرایط کار موتور مرحله دوم این جنگنده بررسی می شود. وزارت دفاع روسیه بارها گفته است كه سوخو ـ 57 با موفقیت در سوریه آزمایش شده است.

اولین سری هواپیمای تولیدی که قرار بود در پایان دسامبر 2019 توسط وزارت دفاع تحویل داده شود، در طی پرواز آزمایشی در 24 دسامبر در نزدیکی خاباروفسک سقوط کرد، خلبان موفق شد جان سالم به در برد. پس از این حادثه، مدیرعامل شرکت هواپیمایی متحد، یوری سلیوسار گفت که از نتایج کار کمیسیون بررسی سقوط Su-57 برای بهبود این هواپیما استفاده می شود. بعداً، سرگئی چموزوف رئیس شرکت دولتی روستک گزارش داد که تحویل دسته جمعی Su-57 به نیروی هوایی روسیه از سال 2020 آغاز می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала