تشکیل اولین پرونده جنایی در روسیه به خاطر ختنه زنان

© Sputnik / Andrey Starostin /  مراجعه به بانک تصاویر تشکیل اولین پرونده جنایی در روسیه به خاطر ختنه زنان
تشکیل اولین پرونده جنایی در روسیه به خاطر ختنه زنان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ماه مه ، کمیته تحقیقات قضایی روسیه اولین پرونده جنایی را در روسیه به خاطر ختنه یک دختربچه 9 ساله در جمهوری اینگوشتیا تشکیل داد.

به گزارش اسپوتنیک، در سال 2016 بنیاد "ابتکار حقوقی برای روسیه" تحقیقاتی را در مورد ختنه زنان در جمهوری داغستان روسیه انجام داد. در آن زمان مفتی اسماعیل بردیف این تحقیقات را مغایر اصول اسلام خوانده و گفت که ختنه همه زنان در جهان برای کاهش حساسیت جنسی آنها لازم است.

در پاسخ ، ولادیمیر اسلپاک ، فعال حقوق بشر توضیح داد كه در قانون پزشكی مقرراتی  برای تنظیم چنین کاری وجود ندارد و بنابراین کار غیرقانونی است و ماریا ماكساكوا-ایگنبرگ ، نماینده پارلمان روسیه پیش نویس مجازات كیفری برای ختنه زنان را به دومای کشوری ارائه داد.

در اوت  2016 ، گزارشی از مدافعان حقوق بشر به دادستانی کل داغستان ارسال شد و دو ماه بعد ، دادستانی داغستان در پایان تحقیقات خود اعلام کرد سندی حاکی از ختنه زنان پیدا نکرده است.

پس از یک سال و نیم "ابتکار حقوقی برای روسیه" گزارش دوم خود را منتشر کرد. بر اساس این مطالعه ، کمترین میزان قربانیان ختنه زنان ، 1.240 دختر در سال در داغستان است و عملیات مشابه در خارج از این جمهوری نیز متداول است. در سال 2018  یک نشریه روسی نوشت که ختنه زنان گویا در یک کلینیک در مسکو نیز انجام می شده است.

قاشق نماد مخالفت با ختنه زنان در سوئد - اسپوتنیک ایران
قاشق نماد مخالفت با ختنه زنان در سوئد

در تاریخ 8 ماه مه 2020 ، شبکه تلویزیونی 360 روسیه گزارشی را در مورد نحوه ختنه دختران در یک کلینیک در اینگوشتیا منتشر کرد. روزنامه نگاران اعلام کردند که مادر این دختر قبل از زایمان از پدرش طلاق گرفته است. این مرد به دخترش علاقه ای نشان نداد ، اما در ژوئن سال 2019 اصرار داشت که دختربچه  9 ساله برای مهمانی به نزد وی بیاید. روز بعد این کودک را به نزد متخصص زنان و زایمان بردند .

یکی از نزدیکان خانواده این دختربچه می‌گوید: وقتی که کودک  به خانه بازگشت، مادرش متوجه شد که در لباس وی آثار خونریزی دیده می‌شود و خود این دختربچه  هم در حالت شوک قرار داشت ، می‌گریست و می‌پرسید که با او چه کاری انجام شده است و آیا او خواهد مرد.

طبق گفتۀ پزشک مربوطه ، این ختنه به صورت قانونی انجام شده و کودک نیاز به اصلاح آسیب پذیری مادرزادی داشت.

19 ماه می فعالان حقوق بشراعلام کردند  در مورد ختنه دختربچه نه ساله پرونده جنایی تشکیل شده و این پرونده به دادگاه تقدیم شده است. این اولین پرونده جنایی تشکیل شده به دلیل ختنه زنان در روسیه شده است.

براساس اطلاعات صندوق جمعیت سازمان ملل متحد،  عملیات مشابه در 29 کشور آفریقایی، در برخی جوامع در آسیا، خاورمیانه، عراق، ایران، فلسطین و اسرائیل، امریکای جنوبی و همچنان تعدادی از جوامع  در گرجستان و روسیه انجام می‌شود. زنان در اروپا، امریکا، نیوزیلند و استرالیا نیز قربانی این عمل هستند. به طور رسمی، هیچکدام از مذاهب اکنون از «ختنه زنان» پشتیبانی نمی‌کنند، اما این عمل معمولاً با سنت‌های دینی توضیح داده می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала