تفاوت ویروس کرونا در روسیه با سایر نقاط جهان

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر تفاوت ویروس کرونا در روسیه با سایر نقاط جهان
تفاوت ویروس کرونا در روسیه با سایر نقاط جهان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک متخصص زیست شناسی اعلام کرد که ویروس کرونایی که در روسیه شیوع پیدا کرده با سایر نقاط جهان متفاوت است.

به گزارش اسپوتنیک، آنچا بارانوا، استاد دانشکده زیست شناسی در دانشگاه جورج میسون آمریکا و مدیر مرکز مطالعه بیماری های متابولیک مزمن در کالج علوم GMU گفت: کرنش ویروس "ایرانی-اروپایی" که در روسیه شیوع پیدا کرده، تفاوت هایی با آنچه در سایر نقاط جهان رواج یافته است، دارد. این ویروس قویتر بوده به این دلیل که سریعتر گسترش پیدا می کند و احتمالاً ناقلهای بیشتری را بدون هیچگونه علائمی به این ویروس آلوده می کند.

اولین نامزدهای واکسیناسیون در برابر کرونا در روسیه چه کسانی هستند؟  - اسپوتنیک ایران
اولین نامزدهای واکسیناسیون در برابر کرونا در روسیه چه کسانی هستند؟

وی خاطرنشان کرد؛ براساس آمار بین المللی، ویروس کرونا 30 گونه دارد. این ویروس ابتدا در چین رویت شد، سپس به ایران و اروپا سرایت کرد و پس از آن به روسیه رسید.

در عین حال نوع اروپایی آن بسیار قویتر از نوع آسیایی آن است. هر چند براساس آمار محققان آمریکایی، شدت این بیماری در افرادی که به انواع ویروس های مختلف آلوده شده اند، یکسان است.

بارانوا می افزاید: این ویروس به هر اندازه قوی و یا ضعیف باشد، احتمال تنگی نفس در افراد به یک اندازه بوجود می آورد، اگر چه ویروس قویتر، سریعتر در بین مردم گسترش یافته و عمل می کند و احتمال گسترش آن بین افراد، بدون هیچ گونه علائمی بیشتر است.

وی گفت: با این حال آمار بالای سرایت و افرادی که بدون هیچگونه علائمی این ویروس مبتلا می شوند، بدان معنی است که با کمک این کرنش ویروس، روسیه سریعتر به سیستم ایمنی جمعی می رسد.

بارانوا افزود: بنابراین این ویروس ضعیف است اگر چه وانمود می کند که قوی است، اگر این ویروس ویرولانس کمتری می داشت، محدویت های قرنطینه ای راحتتر می توانست آنرا شکست دهد.

شایان ذکر است که از 17 ماه مه، 281 هزار و 752 مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است و 67 هزار و 373 نفر توانستند این ویروس را شکست داده و 2 هزار 631 نفر نیز جان باخته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала