روسیه: برای بازگشت آمریکا به کار مشترک در زمینه کاوش فضایی هنوز دیر نیست

© Photo / JAXAروسیه: برای بازگشت آمریکا به کار مشترک در زمینه کاوش فضایی هنوز دیر نیست
روسیه: برای بازگشت آمریکا به کار مشترک در زمینه کاوش فضایی هنوز دیر نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه با انتقاد از برنامه‌های یک جانبه گرایانه آمریکا در فضا، از ایالات متحده دعوت کرد که به کار مشترک بازگردد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: " مسكو توجه خود را به گزارش های رسانه ای جلب كرد كه گفته می شود دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روسیه را در دایره كشورهایی كه دولت وی قصد دارد در مورد برنامه های اكتشاف مشترك ماه بحث كند، قرار نداده است." به گفته وی، اگر این اطلاعات معتبر باشد، تنها بیانگر این است که آمریکا به برتری خود در فضا اطمینان دارد."

روسیه مکانی در ماه را در اختیار می گیرد - اسپوتنیک ایران
روسیه مکانی در ماه را در اختیار می گیرد

پیش از این رویترز با استناد به منابع خود گفته بود که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حال تهیه پیش نویس توافق نامه بین المللی جدید برای استخراج مواد معدنی در ماه است. قرار بر این است که این توافق نامه شامل كانادا، ژاپن، اتحادیه اروپا و امارات باشد و روسیه در ابتدای کار جزیی از آن نخواهد بود.

ریباکف گفت: "مطمئناً ما پیامهای مربوطه را ثبت کرده ایم. آنها از طرف ما به عنوان بازتاب خط شناخته شده ایالات متحده برای ادعای برتری خود در فضا و شکل دادن چنین رویکردهایی در مورد کارهای اکتشافی فضا تلقی می شوند که به طور کلی در راستای منافع فقط ایالات متحده و نزدیکترین متحدین و همفکر آنها خواهد بود."

وی تأکید کرد که چنین رویکردی شانس حل و فصل دوجانبه مشکلات مربوط به اکتشافات فضایی را کاهش می دهد، اما خیلی دیر نشده است که ایالات متحده برای بازگشت به راه حل مشترک برای حل این مشکل اقدام کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала