تخمین میزان خسارت روسیه از ارزان شدن نفت

© REUTERS / Hamad l Mohammedتخمین میزان خسارت روسیه از ارزان شدن نفت
تخمین میزان خسارت روسیه از ارزان شدن نفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دارایی روسیه درآمدهای از دست رفته این کشور در نتیجه کاهش قیمت نفت در ماه آوریل را ارزیابی نمود.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دارایی روسیه اعلام داشت که به دلیل ارزان شدن قیمت نفت، در ماه آوریل 3 میلیارد روبل از بودجه این کشور از دست رفته است و در ماه مه تفاوت بین میزان درآمد پیش بینی شده و درآمد واقعی، 190.1 میلیارد روبل خواهد بود.

کاهش شدید قیمت نفت اورال روسیه در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته - اسپوتنیک ایران
کاهش شدید قیمت نفت اورال روسیه

برای پوشش این اختلاف، این وزارتخانه از 13 مه تا 4 ژوئن ارز خارجی به ارزش 193.1 میلیارد روبل برای فروش خواهد رسانید. این بدان معنی است که به صورت روزانه 11.4 میلیارد روبل به فروش خواهد رسید.

قیمت نفت در میان همه گیری ویروس کرونا و کاهش شدید تقاضا در سراسر جهان شروع به کاهش کرد. پس از شکست توافق اوپک پلاس در اوایل ماه مارس، هزینه مواد اولیه به پایین ترین میزان خود در سالهای اخیر رسید. طرفین تنها 12ام آوریل بر سر کاهش تولید به میزان 9.7 میلیون بشکه در روز به توافق رسیدند. این توافق از اول ماه مه به اجرا درآمد اما اکنون سرریز شدن تجهیزات ذخیره مواد اولیه در سراسر جهان مشکل اصلی به شمار می‌آید.

البته کاهش درآمدهای روسیه تنها به علت پایین آمدن قیمت نفت نیست، بلکه بر اثر تخفیف‌های بی سابقه‌ای است که عربستان سعودی به مشتریان اروپایی خود ارائه داده است. به عنوان مثال، لهستان در ماه آوریل حتی یک بشکه نفت روسیه با تحویل در دریا، خریداری ننموده اما در عوض، 560 هزار تن نفت از عربستان سعودی خریداری نمود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала