ساخت دو ناو بالگرد بر در روسیه

© AP Photo / David Vincent, Fileساخت دو ناو بالگرد بر در روسیه
ساخت دو ناو بالگرد بر در روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گفته یک منبع در مجتمع صنایع نظامی روسیه ، قرار است قرارداد ساخت دو ناو بالگرد بر در دهه سوم ماه آوریل امسال امضا شود.

به گزارش اسپوتنیک، هزینه ساخت این ناوهای بالگرد بر حدود 100 میلیارد روبل (حدود 1.25 میلیارد دلار) خواهد بود. قرار است ساخت آنها در اوایل ماه مه در کارخانه Zaliv در کریمه آغاز شود .ساخته شده است در نظر است ناو بالگردبر اول در سال 2026  دومین ناو هلیکوپتربر در سال 2027 به  نیروی هوایی روسیه تحویل داده شود.

مهمترین دستاوردهای نظامی روسیه در سال 2020  - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
مهمترین دستاوردهای نظامی روسیه در سال 2020

تخمین زده می شود که وزن هرکدام از این بالگردبرها  25 هزار تن باشد ، حداکثر طول آن در حدود 220 متر خواهد بود . هر ناو بالگرد بر قادر است بیش از 20 فروند بالگرد سنگین را حمل کند ، همچنین یک محوطه اسکله برای استقرار قایق های نفربر  داشته و قادر به   900 نفر تفنگداردریایی خواهد بود. کشتی های این کلاس در روسیه و اتحاد جماهیر شوروی هرگز ساخته نشده بودند.

در سال 2011 ، فرانسه ساخت دو فروند ناو بالگردبر از نوع میسترال را به سفارش نیروی دریایی روسیه آغاز کرد. فرانسوا اولاند،  رئیس جمهور فرانسه در نوامبر 2014  به دلیل وقایع در اوکراین و اعمال تحریم ها علیه روسیه تصمیم به تعلیق این قرارداد گرفت و در تابستان سال 2015 این قرارداد لغو شد. پاریس 949.7 میلیون یورو به مسکو پرداخت کرد و  ناوهای بالگردبر را به مصر فروخت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала