دانشمندان روس موفق به توالی‌یابی ویروس کرونا شدند

© Depositphotos.com / SeventyFourدانشمندان روس موفق به توالی‌یابی ویروس کرونا شدند
دانشمندان روس موفق به توالی‌یابی ویروس کرونا شدند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناسان وزارت بهداشت روسیه اعلام کرده اند، برای نخستین بار موفق به استخراج یک ژنوم کامل ویروس کرونا از یک بیمار شده اند که این دستاورد مهم می تواند به تولید واکسن و دارو برای درمان کرونا کمک می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، دمیتری لیوزنوف، رئیس مؤسسه ملی تحقیقات آنفولانزا در وزارت بهداشت روسیه در این مورد گفت: بررسی و تجزیه و تحلیل سریع ویروس کرونا از آن جهت ضروری است که به درک نحوه تکامل این ویروس کمک می‌کند.

بر اساس بیانیه وزارت بهداشت روسیه، پژوهشگران روس امروز پنج شنبه این دستاورد علمی خود را تکمیل کرده‌اند و بررسی دقیق ژنوم مذکور را به سرعت آغاز کرده‌اند تا درک بیشتری از این ویروس جدید و ناشناخته به دست آورند.

ابعاد ذرات این ژنوم به ۱۰۰ تا ۱۲۰ نانومتر می‌رسد و تصاویر آن با استفاده از یک میکروسکوپ الکترونیکی از نوع جم ۱۴۰۰ تهیه شده است.

تا به حال در روسیه ۱۴۷ فرد ابتلاء به ویروس کرونا شناسایی شده‌اند که از میان آنها نه نفر بهبود یافته‌اند و یک نفر نیز فوت کرده است. دولت روسیه برای مقابله با این مشکل تمامی مرزهای خود را با کشورهای همسایه بسته است و کنترل‌های سختگیرانه ای را در فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار اعمال می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала