جایگزین ماسک پزشکی برای محافظت در برابر کرونا ویروس

© AFP 2023 / Thomas Kienzle جایگزین ماسک پزشکی برای محافظت در برابر کرونا ویروس
 جایگزین ماسک پزشکی برای محافظت در برابر کرونا ویروس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جایگزینی برای ماسک پزشکی برای محافظت در برابر کرونا ویروس نامگذاری شده است.

به گزارش اسپوتنیک، گئورگی ویکولوف مدیر مرکز تحقیقات پیشگیری و درمان عفونت های ویروسی، متخصص بیماری های ایمونولوژیست-عفونی و آلرژی شناس، در مصاحبه با اسپوتنیک گفت که چه ماسکی را می توان تهیه کرد.

کارشناسی احتمال عفونت مجدد به کرونا ویروس را ارزیابی کرد - اسپوتنیک ایران
کارشناسی احتمال عفونت مجدد به کرونا ویروس را ارزیابی کرد

ویکولوف یادآوری کرد که ماسک باید چهار لایه باشد. به گفته وی، می توانید خودتان یک ماسک از گاز یا بانداژ درست کنید. در صورت عدم وجود ماسک های یکبار مصرف کافی، چنین ماسکی بیش از دو ساعت دوام نخواهد داشت.

این متخصص بیماری های عفونی گفت: اگر افرادی که عطسه یا سرفه می کنند در نزدیکی شما هستند، اما ماسکی در آنجا وجود ندارد، می توانید آن را با روسری ببندید.

این آلرژی شناس خاطرنشان کرد: این ماسک ها برای افرادی تعبیه شده است که در حال حاضر بیمار هستند یا کسانی است که از مبتلایان مراقبت می کنند در نظر گرفته شده است. آنها همچنین باید توسط افراد در معرض خطر پوشیده شوند.

ویکولوف همچنین در مورد توصیه های خیساندن ماسک با چیزی اظهار نظر کرد. توصیه های ویدیویی در شبکه های اجتماعی وجود دارد که شما نیاز به آغشته کردن ماسک ها با پروپول یا روغنهای اساسی دارید. این اصلاً ضروری نیست. برای محافظت در برابر عفونت های ویروسی، یک سد سطحی مهم است نه آغشته سازی با داروهای ضد عفونی کننده. علاوه بر این، برخی از افراد نسبت به استفاده چنین مؤلفه هایی حساسیت دارند.

همچنین این متخصص بیماریهای عفونی در مورد لزوم محافظت از چشم در برابر عفونت های موجود در هوا صحبت کرد. عفونت "کووید-۱۹" می تواند از طریق غشاهای مخاطی ایجاد شود، بنابراین می توان از عینک طبی یا عینک های فاقد نمره برای محافظت استفاده کرد. این متخصص توضیح داد که عینک آفتابی همچنین می تواند کمک کند، اگرچه کاملاً چشمان را پوشش نمی دهد.

براساس آخرین داده ها، بیش از ۲۱۸.۶ هزار نفر در جهان به بیماری کرونا آلوده شده اند، بیش از ۸.۸ هزار نفر فوت کرده اند و ۸۴.۱ هزار نفر نیز درمان شده اند. شیوع بیماری اواخر دسامبر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین آغاز شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала