رسانه ها: "کابوس روسی" برای نیروی دریایی آمریکا

رسانه ها: "کابوس روسی" برای نیروی دریایی آمریکا
رسانه ها: کابوس روسی برای نیروی دریایی آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشنال اینترست: موشک های هایپرسونیک روسیه کابوسی برای نیروی دریایی ایالات متحده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از National Interest، مجهز شدن کشتی های روسی به موشک های ضد کشتی هایپرسونیک یک "کابوس" برای نیروی دریایی ایالات متحده است.

در ژانویه سال 2020، روسیه نخستین شلیک خود را از یک کشتی سطحی با استفاده از موشک زیرکون انجام داد. یک ماه قبل، رئیس شرکت دولتی کشتی سازی متحد روسیه اظهار داشت كه تمام کشتی های جنگی جدید روسیه قادر به شلیک موشک‌های هایپرسونیک از جمله موشک‌های "زیركن" و "كالیبر" خواهند بود. 

به گزارش National Interest، موشک های زیرکن مدتی است که برای کشورهای غربی به عنوان یک مترسک تبدیل شده اند. مشخصات فنی سلاح نشان می دهد که این موشک دارای برد 1 هزار کیلومتر است و می تواند تا 8 یا 9 ماخ سرعت بگیرد. در همین راستا، انگلیس ابراز نگرانی کرده است که پدافند موشکی روی ناو هواپیمابر جدید  Queen Elizabeth قادر نخواهد بود موشکهای روسی را متوقف کند.

توضیح پنتاگون در مورد برتری روسیه در تسلیحات هایپرسونیک - اسپوتنیک ایران
توضیح پنتاگون در مورد برتری روسیه در تسلیحات هایپرسونیک

هم اکنون ناوگان روسیه دارای 30 ناوشکن و ناوچه، 50 ناوچه سبک و 30 کشتی کروز کوچک است. این نشریه می نویسد که اگر موشک هایی از نوع زیرکن در چنین کشتی هایی قرار داده شود، هر قایق 500 تنی از نظر تئوری قادر به غرق کردن یک کشتی جنگی آمریکایی یا ناو هواپیمابر خواهد بود.

در همین زمان، کشتی های روسی همچنین باید به سنسورهای دوربرد مجهز شوند، زیرا اگر آنها نتوانند کشتی بزرگی از یک دشمن بالقوه را کشف کنند، قبل از اینکه حتی یک موشک شلیک کنند، نابود خواهند شد.

این نشریه تأکید می کند که در زمینه ناوبری و هماهنگی شبکه، ایالات متحده از یک مزیت مهم برخوردار است. با توجه به اینکه ایالات متحده در حال توسعه موشک‌های هایپرسونیک خود است، قابلیت بقای کشتی های روسی به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت. کشتی هایی به موشک های زیرکن مسلح هستند در آبهای نزدیک به سواحل روسیه می توانند با پشتیبانی هواپیماها و رادارها و مستقر در زمین، مؤثرترین نتیجه را نشان دهند. در اقیانوس اطلس شمالی اوضاع متفاوت خواهد شد.

زیرکن یا 3M22 یک موشک کروز ضد کشتی هایپرسونیک روسی است. تفاوت اساسی این موشک در مقایسه با سایر موشک های ضد کشتی روسیه و موشک های ضد کشتی که در اختیار سایر کشورها قرار دارند این است که سرعت پرواز آن به میزان قابل توجهی بالاتر است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала