اظهار نظر روسیه درباره آزمایش سلاح های هایپرسونیک آمریکا

© Sputnik / Ramil Sitdikovاظهار نظر روسیه درباره آزمایش سلاح های هایپرسونیک آمریکا
اظهار نظر روسیه درباره آزمایش سلاح های هایپرسونیک آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده شروع به سرعت بخشیدن به روند توسعه سلاح های هایپرسونیک خود کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر ارماکوف مدیر گروه منع گسترش سلاح های تسلیحاتی و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه، در پرسش خبرنگار ریا نووستی چنین اظهار نظر کرد: مسکو هیچ مشکلی در آزمایش اسلحه های هایپرسونیک آمریکا مشاهده نمی کند؛ این تنها نتیجه "مسابقه تسلیحاتی" با روسیه است.

اعلام آمادگی روسیه برای نمایش سرمت به آمریکایی‌ها
 - اسپوتنیک ایران
اعلام آمادگی روسیه برای نمایش "سرمت" به آمریکایی‌ها

وی افزود: در ایالات متحده، سلاح های هایپرسونیک برای چندین دهه ساخته می شوند؛ قاعدتا، هنگامی که ارزیابی ها نشان داد که روسیه در این امر به طور چشمگیری موفق شده است، ایالات متحده شروع به سرعت بخشیدن به روندها کرد. این طبیعی است، هیچ مشکلی خاصی نباید وجود داشته باشد.

در تاریخ ۳ مارس، گزارش شد كه مایک وایت معاون توسعه هایپرسونیک پنتاگون، اظهار داشت كه آمریكا در حال آماده سازی آزمایشات رهگیری سلاح های هایپرسونیک است و همچنین در نظر دارد این نوع سلاح های خود را آزمایش كند.

به گفته وی، ایالات متحده سالها پیشرو در این زمینه بوده است، اما عمدا از چنین فناوری هایی استفاده نکرده است.

در ماه فوریه، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده گفت كه این كشور "موشک های مافوق صوت" دارد.

در دسامبر سال ۲۰۱۹، سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه به ولادیمیر پوتین گزارش داد که اولین هنگ مسلح به سیستم های موشکی استراتژیک بالستیک با کلاهک های جنگی آوانگارد طبق برنامه مجهز شده است. در فوریه همان سال، پوتین تاثیر موشک های آوانگارد را از نظر اهمیت با اولین پرتاب ماهواره زمین مقایسه کرد. رئیس جمهور روسیه طی پیامی به مجمع فدرال در مارس ۲۰۱۸ در مورد آوانگارد و یک ابر سلاح دیگر صحبت کرد.

به گفته رئیس دولت، کلاهک بالدار این سیستم قادر است با سرعتی ۲۰ برابر بیشتر از سرعت صوت پرواز کند، "مانند شهاب سنگی که به سمت هدف می تازد، مانند یک گوله آتش، درجه حرارت روی سطح محصول
۱۶۰۰-۲۰۰۰ درجه سانتیگراد و "بالدار" است. کلاهک این سامانه نیز به راحتی کنترل می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала