مدیرکل خبرگزاری روسیه امروز: پوتین بی صداقتی را دوست ندارد

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر مدیرکل خبرگزاری روسیه: پوتین بی صداقتی را دوست ندارد
مدیرکل خبرگزاری روسیه: پوتین بی صداقتی را دوست ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیرکل خبرگزاری روسیه امروز گفت؛ اقدامات آنکارا مربوط به پیرامون خبرگزاری اسپوتنیک در ترکیه بر جو نشست آینده رهبران روسیه و ترکیه تأثیر منفی می گذارد.

به گزارش اسپوتنیک، دمیتری کیسلیوف مدیرکل خبرگزاری روسیه امروز در برنامه "اخبار هفته" از کانال "روسیه ۱" بیان داشت: اقدامات آنکارا در پیرامون خبرگزاری اسپوتنیک در ترکیه تأثیر منفی بر فضای دیدار آینده ولادیمیر پوتین و رجب اردوغان می گذارد.

ماهیر بوزتپه سردبیر اسپوتنیک ترکیه - اسپوتنیک ایران
سردبیر اسپوتنیک ترکیه آزاد شد

وی گفت: اگر ما در آستانه یک نشست احتمالی مسكو در مورد ایجاد جو صحبت كنیم، مطمئناً خبر تجاوز از طرف برخی از معترضین خشن و غیرمجاز و هم پلیس ترکیه این هفته در دفتر نمایندگی خبرگزاری بین المللی اسپوتنیک در آنكارا و استانبول اوضاع را بهبود نمی بخشد.

به گفته مدیر کل خبرگزاری روسیه امروز، اقدامات اخیر آنکارا این تصور را ایجاد می کند که رهبر ترکیه قبل از دیدار با همتای روس خود، اهمیتی به ایجاد فضای مساعد نمی دهد.

ترکیه با داشتن روابط بد بهم ریخته با اروپا، با جهان عرب، مداخله در لیبی کرد، عملیات نظامی علیه ارتش سوریه را بدون در نظر نگرفتن نظر ایران پیش برد، با دریافت تنها واژه های همدردی از ناتو اقدام به یک ماجراجویی خطرناک کرد؛ رئیس جمهور ترکیه با خوشحالی گفت که ایالات متحده در تلاش است تا انتقام بگیرد.

همانطور که کیسلیوف خاطرنشان كرد، اردوغان در روابطش با روسیه پیروز شد، اما همزمان "اشتباه پشت اشتباه" مرتكب می شود.

وی افزود: حتی وضع به طور کامل مشخص نیست که این کمبود است یا اهداف جدید دیگری پس پرده است.

کیسلیوف تأكید كرد: در حالی كه مسكو با ملایمت رفتار می کند، فرصتی نیز برای رئیس جمهور ترکیه باقی می گذارد.

اما واضح است كه كرملین همیشه صبر و حوصله دارد و آنچه كه پوتین آنرا دوست ندارد، بی تعهدی است، اما بی صداقتی برای او حتی بدتر از آن است.

پیش از این، سخنگوی رهبر روسیه دیمیتری پسکوف اظهار داشت، که پوتین و اردوغان در ۵ یا ۶ مارس مذاکراتی را در مسکو برگزار می کنند. در همین زمان، کرملین انتظار گفتگو دشواری بین دو رهبر را دارد.

روز شنبه، معترضین پرخاشگر شعارهای تهدید آمیزی را به کارمندان اسپوتنیک ترکیه که شهروندان ترکیه هستند، سر دادند.

معترضین روزنامه نگاران را تهدید نموده و خواستار متوقف کردن فعالیت های حرفه ای آنها شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала