تصویب مقررات جدید توسل به اسلحه برای حراست از مرزهای روسیه

© Sputnik / Viktor Tolochkoروسیه قصد دارد تا سال 2023 یک میلیون تن بار از طریق ایران به هند تحویل دهد
روسیه قصد دارد تا سال 2023 یک میلیون تن بار از طریق ایران به هند تحویل دهد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروهای مسلح روسیه حق دارند هواپیماهای غیرنظامی را که بطورغیر مجاز به حریم هوایی روسیه وارد شده اند ، تنها در موارد استثنایی و در صورت عدم وجود مسافر یا گروگان ها در این هواپیما ها ، سرنگون کنند.

به گزارش اسپوتنیک این نکته با توجه به مقررات جدید استفاده از سلاح در حفاظت از مرزهای  روسیه معلوم می شود که به تصویب دولت رسیده و در پرتال رسمی اسناد قانونی منتشر شده است.

در این مصوبه آمده است: "اگر هواپیماهای متخلف از اجرای دستورات رادیویی و یا سیگنال های تصویری درباره فرود آمدن بدون توضیح دلایل  خودداری کنند ، از سلاح ها و تجهیزات نظامی نیروهای کشیک استفاده می شود ... اما اگر اطلاعاتی در مورد عدم حضور مسافران در این هواپیما ها وجود داشته باشد." .

گفتنی است سال گذشته مقاله منتشره در روزنامه ایزوستیا ، چاپ مسکو درباره مجاز شدن سرنگونی هواپیما های مسافربری بر فراز روسیه بدون توجه به وجود یا عدم وجود مسافران در آنها، بازتاب گسترده ای پیدا کرده بود.

متن جدید مقررات جدید استفاده از سلاح در حفاظت از مرزهای  روسیه جایگزین سند مشابه  سال 1994 شد که در آن نیز سرنگونی هواپیمای  حامل مسافران ممنوع اعلام شده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала