موانع معامله قرن از دید روسیه

© Sputnik / Kristina Afanasyeva /  مراجعه به بانک تصاویر موانع معامله قرن از دید روسیه
موانع معامله قرن از دید روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر روسیه در اسرائیل مانع پیش روی معامله قرن را تشریح کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سفیر روسیه در اسرائیل، آناتولی ویکتوروف موانع اجرای "معامله قرن" برای حل و فصل مناقشه میان اسرائیل و فلسطین را که در پایان ژانویه توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ارائه شد، برشمرد. 

به عقیده وی، واکنش منفی فلسطین، که در برنامه آمریکا شاهد تلاش برای اصرار در مواضع اصولی و منافع برای ایجاد یک کشور مستقل فلسطین بود، اجرای "معامله قرن" را پیچیده تر خواهد کرد.

سفیر آمریکا در اسرائیل درباره معامله قرن اظهار نظر كرد - اسپوتنیک ایران
سفیر آمریکا در اسرائیل درباره "معامله قرن" اظهار نظر كرد

ویکتوروف افزود: "برنامه آمریکا نباید جایگزین تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل باشد، که پایه و اساس برقراری صلح و رسیدن به توافق در خاورمیانه است که در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است."

وی تأکید کرد: "معامله قرن فقط یک چشم انداز آمریکایی برای حل و فصل مناقشه است."

در همین حال، سفیر روسیه یادآوری كرد كه مسكو پیشنهاد داد زمینه ای برای مذاكرات مستقیم بین رهبران فلسطین و اسرائیل فراهم كند و در تلاش است تا درگیری را حل كند.

در اوایل ماه فوریه، ایالات متحده اعلام کرد "ما به دنبال آنها نخواهیم رفت که دعوت به گفتگو کنیم . واشنگتن خاطرنشان كرد: "اسرائیل قبلاً برای کاهش تنش و حل و فصل مناقشه با برنامه صلح موافقت كرده است، بنابراین طرف عربی باید به همان روش پاسخ دهد."

مطابق برنامه دونالد ترامپ، اندازه دولت فلسطین باید کمی افزایش یابد و پایتخت آن باید در قدس شرقی واقع شود. ارتفاعات جولان نیز به نوبه خود به کشور یهودی اسرائیل خواهد پیوست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала